Metody cílení na konkrétní uživatele jsou stále sofistikovanější. Dříve mohli zadavatelé reklamy vycházet pouze z dat, která jim poskytli návštěvníci webu sami. Jednalo se například o registrační formuláře nebo data o chování uživatelů na webu, jako třeba opuštěný nákupní košík. Dnes je v programatické reklamě trendem používání tzv. look-alike modelů. Na základě informací, které jsou dostupné o relativně malé skupině uživatelů, je možné díky algoritmu najít uživatele, kteří mají podobné charakteristiky chování. Tento princip je známý například z cílení na Facebooku.
„Díky používání této metody můžeme využít sociodemografické cílení reklamy pro více než dvě třetiny on-line populace v ČR, přitom u modelování pohlaví lze dosáhnout přesnosti až 80 procent,“ uvádí Matěj Novák, ředitel Czech Publisher Exchange, která inzerentům zpřístupňuje reklamní plochy on-line médií pomocí technologie RTB.
Dalším trendem jsou Guaranteed Deals, tedy zaručené množství objemu zobrazení reklamy. Inzerenti však mohou stále ovlivňovat, které jednotlivé imprese koupí.
„Tento způsob umožní inzerentovi využít výhody RTB a zároveň přináší médiím jistotu v podobě objemu prodaného prostoru. Domníváme se však, že do budoucna zůstane dominantní a univerzální formou prodeje klasické RTB,“ myslí si Stanislav Mottl, manažer agentury R2B2. Doplňuje, že pro svoje klienty službu spustí v nejbližších týdnech.
Real time bidding (RTB) je technologie, která umožňuje nákup zobrazení displejové reklamy v aukci. Dnes se na západních trzích i u nás dostává do popředí zájmu on-line médií i inzerentů. Majitelé stránek totiž zjistili, že díky tomu, že mezi sebou inzerenti soupeří cenou, mohou vydělat více peněz. V RTB ekosystému tak přibývají i prémiové formáty jako video či branding.