Český reklamní textil expanduje do Číny

Severočeská společnost Adler, která se zaměřuje především na výrobu reklamního oblečení, otevřela na začátku září svou asijskou pobočku. Konkrétně se tak stalo v čínském hlavním městě Pekingu. S expanzí na tento trh pomohla státní agentura Czech Trade.

„Důvod založení nové pobočky byl naprosto prozaický,“ popsal statutární ředitel Adleru Radek Veselý. „Čína a celá jihovýchodní Asie pro nás skýtá velký potenciál k expanzi do celého světa. Navíc stálá přítomnost českých zaměstnanců přímo v jihovýchodní Asii, v místě, kde vyrábíme více než 90 procent naší produkce, našim zákazníkům garantuje nejen včasný termín dodání, ale především vysokou kvalitu našich produktů,“ je přesvědčen Veselý.

Adler spoléhá na to, že bude mít celý řetězec procesů souvisejících s výrobou i s vývojem plně pod kontrolou, což by mu mělo pomoci prosadit se na vysoce konkurenčním trhu.

Na čínské dodavatele má Adler zvýšené nároky, požaduje po nich například certifikaci Eko-Tex a BSCI, kterou dostanou jen výrobky, při jejichž výrobě a distribuci jsou respektovány základní pracovněprávní a etické zásady.

„Pokud není lokální výrobce schopen tyto dokumenty doložit, je jednání o možné spolupráci okamžitě ukončeno. Stálá přítomnost zaměstnanců Adleru umožní předem potenciálního dodavatele prověřit a následně lze efektivně dohlížet nad dodržování regulí z pohledu lidských práv a etiky,“ podotkl Veselý.

Vedení asijské pobočky podléhá českému vrcholovému managementu, který kromě Veselého tvoří obchodní ředitel Aleksandar Alačkov. Za dosažení cílů pobočky bude odpovědná dosavadní ředitelka kvality Květuše Kušová, která patří ke stabilním pilířům společnosti a v textilním průmyslu se pohybuje již více než 30 let. „V našem podnikání spolupracují dvě naprosto odlišné kultury: velmi precizní a na výkon orientovaní Evropané a na straně druhé velmi přátelští Asijci, pro něž však otázka kvality a času nemá takovou váhu. Je proto nezbytně nutné zajistit nejen supervizi, ale také podat pomocnou ruku při řešení problémů,“ doplnil Alačkov. Kromě Číny Adler působí na šestnácti evropských trzích.

Obchodní ředitel Alexandar Alačkov, ředitelka kvality Květuše Kušová a statutární ředitel Radek Veselý.
Foto: Adler

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia