Mediální společnosti s dlouhou a konzervativní tradicí rozhodně nemusí zastarat ve způsobu své komunikace. Konkrétní příklady inovací z prostředí BBC přinesla na pražskou konferenci News Impact Summit Amanda Farnsworthová. Odpovídá za všechny týmy, které tvoří grafický obsah, animace, datové vizualizace a mnoho dalšího, a to na webu i v televizi.
„Naše týmy jsou tvořeny televizními grafiky, on-line grafiky, on-line vývojáři a schopnými žurnalisty s datovými nástroji,“ vyjmenovala Farnsworthová své kolegy.
BBC na vizuálním pojetí událostí velmi záleží. „Vyprávění příběhů obrazem má tři hlavní výhody: zřetelnost, živost a modernost, pochopitelnost,“ pokračovala. Výroba obsahu se řídí řadou inovovaných zásad. „Obsah BBC musí fungovat na mobilu a musí na něm fungovat nejlépe. Pokud to na mobilu nefunguje, upustíme od něj,“ řekla rezolutně Farnsworthová.
Obecně je klíčové vystoupit z davu. Podle Farnsworthové dělá 80 procent mediálních domů to samé a vzájemně recyklují obsah. Jak se tedy odlišit? „Díky dobrému vizuálnímu obsahu se ukážete jako moderní společnost a propojíte se s mladším publikem,“ řekla manažerka BBC. „Platí osvědčené pravidlo, že obrázek vydá za tisíc slov,“ dodala.
Výrazné úspěchy má BBC opakovaně s „na míru“ ušitými aplikacemi a interaktivním obsahem na internetu. Jde třeba o „kalkulátor společenské vrstvy“ anebo aplikaci, která vám řekne, jaká je pravděpodobnost, že vám v budoucnu „ukradne“ práci robot. „Je pro nás opravdu důležité, aby to fungovalo jak na webu, tak v televizi,“ dodala Farnsworthová a uvedla příklad, kdy televizního reportéra vybavili tabletem s kalkulátorem společenských tříd, jejž použil v anketě s lidmi na ulici.
„Internetový fenomén koček jsme vzali za vlastní,“ říká vizuální ředitelka BBC. Pořady, kde měly kočky na hřbetu kamery a GPS senzory, byly populárnější než motoristická show Top Gear.
Foto: News Impact Summit