Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Asseco upeklo „fajnové koláče“

Příběh dvou charakterově odlišných manažerů líčí společnost Asseco Solutions (dále jen Asseco) stávajícím i potenciálním zákazníkům na YouTube od jara 2015. V porovnání se značkami, které svůj dlouhodobý kreativní koncept obměňují třeba každý třetí měsíc, Asseco nyní v říjnu nasadilo teprve třetí, finální spot zakončující příběh pana Kracha. Nicméně i tak odpovídá kampaň Asseca, firmy, která se pohybuje výhradně ve sféře B2B marketingu, spíše pojetí reklamy cílené na běžné koncové uživatele.

Společná řeč obchodu a marketingu

Martin Jedlička přišel napravovat pozici marketingu do Asseca v roce 2014 se zkušenostmi z firem jako LG Consumer Electronics či T-Mobile. „Reklamní kampaně zde sice vznikaly, ale vztah mezi odděleními obchodu a prodeje a marketingem se odvíjel v duchu ‚my přinášíme do firmy zákazníky, vy utrácíte‘,“ popisuje Jedlička dřívější prostředí firmy. Marketingový rozpočet se od té doby sice nijak nezvedl, činí cca 10 milionů korun, došlo však k zásadnímu přerozdělení výdajů do jednotlivých komunikačních kanálů a rovněž k daleko přesnějšímu cílení. Přes dva miliony investuje Asseco do eventů, které díky možnosti přímé komunikace se zákazníky – manažery s rozhodovacími kompetencemi – považuje za nejefektivnější. Asseco jednou za dva roky realizuje podrobný průzkum mezi všemi zákazníky. Pro optimální vývoj informačního systému jsou připomínky a osobní zkušenosti uživatelů s ním nezbytné, proto Asseco zároveň pořádá desítky workshopů i webinářů.

B2B má šanci na Twitteru

Aktuálně probíhající kampaň pro Helios s podtitulkem Fajnové koláče, vycházející z koláčových grafů, lze vidět na YouTube, v tištěné formě v ekonomických titulech a dále na OOH plochách v Praze, Brně a Hradci Králové. Nasazeny jsou i běžné on-line nástroje jako retargeting, remarketing, e-mailing a bannery na Seznamu a Streamu. V otázce aktivit na sociálních sítích se chce Asseco slovy Martina Jedličky do budoucna více zaměřit na Twitter, kde vidí komunikační potenciál v rámci B2B komunikace. Aktivní je i na LinkedInu, facebookový profil existuje, ale není prioritou.

Reklama
ČEZ

Komunikační koncept dvou manažerů vznikl in-house, kreativu dále rozpracovala agentura Pria, pro PR Asseco outsourcuje služby několika agentur.

Ve videu Asseca se pan Krach nejdříve IT vysmíval (jaro 2015), o rok později se s Helios začal učit a na podzim jej už ovládá a doporučuje.
Foto: Asseco Solutions

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)