Asijské virály: smysl nedávají, ale populární jsou

Obrýlený Japonec ve zlatavém oblečení pokřikuje do rytmu počítačově generované hudby o tom, co vznikne, když spojíte jablko, pero a ananas. Celkově u toho působí, jako by Dan Nekonečný prodal do Tokia licenci na svůj nezaměnitelný projev. Svět nechápe, ale dívá se: minutový klip měl minulý týden přes osmdesát milionů zhlédnutí. Video se tak vyšvihlo mezi nejsledovanější virály poslední doby. Zpěvák ve videu se jmenuje Pikotaro, a je to alter ego japonského komika a hudebníka Kazuhika Kosaky. Chtěl by se proslavit stejně, jako se to podařilo korejskému kolegovi PSY s písničkou Gangnam Style. Ke vtíravému nápěvu o ovoci a psacích potřebách vytvořil i doprovodné video, jak na melodii správně tancovat. Bizarní úlet už má několik parodií, které jsou mimochodem technicky zdařilejší než originál.

Největší reklamu čtyřicetiletému japonskému umělci udělal zpěvák Justin Bieber, když videoklip zpropagoval na svém Twitteru. Podivná skladba se dostala mimo jiné do zpravodajství BBC.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist