Asijské virály: smysl nedávají, ale populární jsou

Obrýlený Japonec ve zlatavém oblečení pokřikuje do rytmu počítačově generované hudby o tom, co vznikne, když spojíte jablko, pero a ananas. Celkově u toho působí, jako by Dan Nekonečný prodal do Tokia licenci na svůj nezaměnitelný projev. Svět nechápe, ale dívá se: minutový klip měl minulý týden přes osmdesát milionů zhlédnutí. Video se tak vyšvihlo mezi nejsledovanější virály poslední doby. Zpěvák ve videu se jmenuje Pikotaro, a je to alter ego japonského komika a hudebníka Kazuhika Kosaky. Chtěl by se proslavit stejně, jako se to podařilo korejskému kolegovi PSY s písničkou Gangnam Style. Ke vtíravému nápěvu o ovoci a psacích potřebách vytvořil i doprovodné video, jak na melodii správně tancovat. Bizarní úlet už má několik parodií, které jsou mimochodem technicky zdařilejší než originál.

Největší reklamu čtyřicetiletému japonskému umělci udělal zpěvák Justin Bieber, když videoklip zpropagoval na svém Twitteru. Podivná skladba se dostala mimo jiné do zpravodajství BBC.

Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk