8. Independent je po více než 20 letech v zisku

Noviny The Independent, které kvůli finančním potížím jako první britský celostátní deník úplně zrušily letos v březnu tištěnou podobu, jsou po 23 letech opět v zisku. Deník oznámil, že příjmy z digitálního obsahu se mu za poslední rok do konce září zvýšily o 75 procent, příjmy z reklamy pak vzrostly o 45 procent a dosáhnou 20 milionů liber. Daří se držet i vyšší návštěvnost webu než před zrušením papírového vydání. Ušetřit se podařilo nejen na tisku a distribuci, ale také na zaměstnancích, kteří jsou mladší a berou nižší platy. To vede k nespokojenosti v redakci: „Sice jsme ziskoví, ale za jakou cenu?“ řekl Financial Times pod podmínkou anonymity jeden z novinářů The Independent. Deník se totiž v rámci boje o návštěvnost s BuzzFeedem posunul k odlehčeným tématům, jako je například zpráva o kotěti zachráněném během hurikánu na Haiti. Z původních 200 novinářů jich bylo propuštěno 110 a místo nich přišlo deset specialistů na digitální obsah. Šéfredaktor Christian Broughton ovšem trvá na tom, že Independent nadále stojí na seriózní novinařině.

Poslední tištěné vydání Independentu se objevilo na stáncích na konci března. Od té doby loví deník internetové čtenáře.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist