Brněnská technologická společnost Kiwi.com, dřívější Skypicker, která poskytuje globální služby v oblasti vyhledávání levných leteckých spojení, se rozhodla realizovat nábor nových IT zaměstnanců a developerů netradiční formou. Pro „lov“ odborníků využívá drony nesoucí plachtu s náborovým textem a odkazem na vlastní stránky. „Minivrtulníky“ poletují v blízkosti oken kancelářských budov, především jiných IT firem. „Získat kvalitní lidi dnes není úplně jednoduché. Inteligentní a zvídaví zaměstnanci potřebují pracovat v inspirativním prostředí, které jim umožní neustále růst. Věříme, že přesně toto je přístup, kterým ukážeme pravou podstatu práce u nás a zaujmeme talentované developery,“ uvedla personální ředitelka Kiwi.com Kateřina Gábová. Konkurenční boj o tyto specialisty eskaluje, protože jsou „nedostatkovým zbožím“. Celá akce je také doprovázená videem na Facebooku. Video, které hudebně podkresluje Jízda valkýr Richarda Wagnera, už zhlédlo přes 80 tisíc uživatelů. Celý projekt vznikl jako reakce na oznámení společnosti Avast, která potvrdila akvizici technologické firmy AVG. Při natáčení bylo video doplněno i o scénu „útoku“ na zaměstnance společnosti NetSuite, u které se očekává odkup americkým Oraclem. Dron ale poletoval u budovy, ve které developeři už nesídlili. „Věděli jsme o chystaných akvizicích a chtěli jsme posílit náš tým developerů. Proč ‚nezaútočit‘ na naše konkurenty?“ řekl k tomu technologický ředitel Kiwi.com Jozef Képesi.
Náborová kampaň „útočila“ na ajťáky pomocí dronů.