Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

1. Sloučení gigantů: AT&T přebírá Time Warner

Americká telekomunikační společnost AT&T se dohodla na převzetí mediálního konglomerátu Time Warner, který mimo jiné ovládá majitele televize Nova. Je to nejen obchod roku, ale také páté největší sloučení firem v historii. Podle dohody, kterou obě firmy jednomyslně schválily, zaplatí telekomunikační společnost AT&T 108,7 miliardy dolarů (2,7 bilionu korun). Částka zahrnuje i více než dvacetimiliardový dluh koncernu Time Warner, který podniká v médiích, filmovém průmyslu a telekomunikacích. Time Warneru patří televizní stanice CNN, HBO, filmová studia Warner Bros. či majoritní podíl ve společnosti CME. Filmový a zábavně televizní průmysl tvoří téměř dvě třetiny tržeb celého Time Warneru. Stojí například za velkofilmy o Harrym Potterovi či Batmanovi, ale také za populárním seriálem Hra o trůny, který vysílá kabelová televize HBO. Koncern chtěla před dvěma lety koupit konkurenční společnost 21st Century Fox mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Ta tehdy se svou nabídkou neuspěla. Proč se nyní Time Warner rozhodl sloučit s AT&T, vedení firmy neuvedlo. Zájem AT&T vyplývá z toho, že hledá zdroj nových příjmů. Mobilní trh ve Spojených státech je nasycený a firma už na něm nemá kam růst. AT&T je ale zároveň největším světovým poskytovatelem placených televizí – s Time Warnerem pro ně získá i výrobce obsahu. První krok k vytvoření mediálního impéria učinila loni, když za 48 miliard dolarů koupila většinový podíl ve společnosti provozující satelitní televizi DirectTV. „Chceme našim zákazníkům poskytnout bezkonkurenční výběr, kvalitu a zkušenosti, které budou definovat budoucnost médií a komunikace,“ řekl pro agenturu Reuters šéf AT&T Randall Stephenson, který má stát v čele celé společnosti i po jejím sloučení s Time Warnerem. Majitelé obou firem očekávají, že se jim sloučení podaří dotáhnout do konce příštího roku. Zásadní roli ale bude mít antimonopolní úřad: dohodu může zcela zablokovat nebo ji zatížit nejrůznějšími podmínkami. Obavy z gigantické fúze už vyjádřili i američtí politici.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)