Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rodičům nejčastěji nakupujeme

I tento týden se podíváme na mezigenerační vztahy, ale tentokrát se zaměříme více na to, jak a s čím pomáhá mladší generace svým rodičům a prarodičům.

Téměř tři čtvrtiny těch, jejichž rodiče jsou v důchodu, jim nějakým způsobem pomáhají. Pokud jim nepomáhají, uvádí čtyři z pěti jako důvod, že rodiče jejich pomoc nepotřebují. V případě pomoci prarodičům je zajímavé, že jim pomáhá výrazně méně respondentů, jen dva ze tří. I zde je nejčastějším důvodem tvrzení, že pomoc nepotřebují (více než dvě třetiny), případně že bydlí daleko (jedna pětina). Z doplňujících odpovědí je ale patrné, že o prarodiče se často starají rodiče respondentů, a proto žádnou pomoc nepotřebují.

Nejčastěji pomáhají respondenti rodičům i prarodičům s nákupy a úklidem či dalšími pracemi v domácnosti. Zhruba polovina respondentů pak také doprovází rodiče či prarodiče k lékaři, na úřady a další instituce. Jedna pětina pak rodičům pomáhá i finančně, prarodičům pak finančně pomáhá necelá šestina respondentů.

Reklama
ČEZ

Data byla získána v rámci unikátního projektu OMG Research a Media Club projektu zaměřeného na lidi ve věku 55-69 let: „Fenomén šedesátníků – ať nám chutná život!“. Sběr proběhl na panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)