Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Richard Galovič: Chci vrátit značku Favorit tam, kam patří. Na stupně vítězů

Nové vedení společnosti pak zkusilo dávný kult ještě resuscitovat, ale pokus vyrábět levná trekingová kola zkrachoval. Před deseti lety firma skončila v konkurzu. V roce 2011 koupil ochranné známky Richard Galovič a za pomoci zaměstnanců původního Favoritu i dalších odborníků obnovil výrobu jízdních kol. „Favorit představuje odvahu, dravost a zdravou agresivitu. Reprezentuje někoho, komu přirozeně fandíme, protože víme, že má šanci na úspěch,“ říká sebevědomě Galovič v prostorách Vinohradského pavilonu, kde má firma moderní showroom.

Jak dnes vnímá běžná populace značku Favorit?

Většinová populace není připravená na to, že ceny našich jízdních kol začínají na šedesáti tisících. Mají úplně jiné priority. Dokonce mi někteří lidé píší, že by Favorit měl být více masovým produktem. To ale není náš cíl. Chceme dělat kvalitní a prémiová kola. Cílíme hlavně na agresivní, zodpovědné a sebevědomé zákazníky, kteří mají dostatek financí. Ti tvoří zhruba čtvrtinu populace. Na druhou stranu v Čechách se za kola utrácí, našinec s průměrným platem je schopen utratit za bicykl klidně sto padesát tisíc. Podobně jsou na tom akorát Finové, kteří ale vydělávají mnohem více.

Má v této situaci smysl připravovat nadlinkové kampaně?

Ve vybraných médiích samozřejmě ano, ale je to hlavně kvůli prestiži. Naši zákazníci musí nad koupí našeho produktu přemýšlet a věnovat tomu čas, na to nadlinka nefunuje. Musíme být tam, kde se zdržují. Dominantní jsou v naší komunikaci sociální sítě. Účastníme se ročně sedm­desáti eventů, na kterých vzniká obsah. Favorit například doprovází golfové turnaje. Celkově komunikaci už nedělíme na externí a interní a chceme, aby to, co děláme, bylo hlavně vidět v reálném čase. A aby to bylo autentické. Pro příští rok připravujeme i větší zapojení ambasadorů Favoritu. Měli by být dva z Česka a dva ze Slovenska a platí, že půjde o sofistikované osobnosti na úrovni, které ke spolupráci oslovily přímo nás.

Reklama
MMcite

Pomáhají vám v propagaci i doprovodné aktivity? Před časem jste ohlásili vlastní kolekci oblečení i kavárnu.

Jsou to projekty, které se vyvíjejí nezávisle na kolech. Museli jsme si definovat přesně, kdo je jejich cílovým zákazníkem, jaká jsou naše očekávání, a pak najmout designéry, kteří nám produkt připraví. Módní kolekce už má prakticky připravené produktové portfolio. Trvá to déle, než jsem původně čekal, ale je to tím, že to děláme poprvé. Původní termín, který byl na podzim letošního roku, už nestihneme. Pro kavárnu hledám vhodného obchodního partnera, který rozumí gastronomii. Naší prioritou zůstává dodávat výborné produkty. Je to jako s vývojem kol, který se opozdil o tři roky, protože jsme chtěli, aby byly bicykly co nejlepší.

Do vašich dluhopisů mohou lidé investovat přes platformu Fundlift za úrok sedm procent ročně. Celkovou výši emise máte stanovenu na deseti milionech. Co od nezvyklého způsobu investice čekáte?

Vycházeli jsme z toho, že nemáme problém najít investora. Ale chceme někoho, kdo sdílí naše ambice, přemýšlí v souladu s hodnotami naší značky a souběžně by nám nezačal firmu přestavovat. Za 48 hodin se nám shromáždilo takřka tři a půl milionu korun.

Není to typický startupový model?

Není, neboť nejsme start-up. Firma, která přináší na trh inovovaný produkt, se nazývá early stage company. My už víme, jak velký je trh, kolik má zákazníků a jak vysoké jsou marže. Kdežto start-up přichází s produktem, který ještě ani nemá svůj trh. Když mi dnes někdo řekne, že zakládá start-up, je to už poněkud trapné. Byly v kurzu před sedmi lety.

Jako early stage company už míříte i na zahraniční trhy. Kde se Favorit objeví?

Favorit v dobách největší slávy prodával kola v 38 zemích. Chci jej vrátit tam, kam patří, tedy na stupně vítězů i na zahraniční trhy. Aktuál­ně jednáme s ruskou společností, která má ambiciózní plán otevřít v zemi 40 poboček. Chceme ale být co největší. Kolega, který má u nás na starosti sociální sítě, mi zrovna z londýnské konference psal, že musíme být i v Británii. V propagaci nám pomohlo i to, že jsme letos získali jako první cyklistická firma z Česka designérská ocenění iF Design Award a Red Dot Award.

Richard Galovič, CEO, Favorit Czechoslovakia

Ambiciózní manažer pochází z Bratislavy, kde vystudoval aplikovanou mechaniku na Strojní fakultě Slovenské technické univerzity. Nicméně už čtrnáct let bydlí a pracuje v Praze. Se značkou bicyklů má velké plány. Chystá expanzi na zahraniční trhy i vlastní kolekci oblečení.


Foto: Michaela Danelová

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)