Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Přínos copywritingu firmy neřeší

Na webu máte jen pár sekund, abyste ukázali návštěvníkovi to, co u vás hledá. Pokud si nejste jisti svými schopnostmi, můžete o přípravu textu na web požádat externí copywritery. Najdete je na stránkách, jako jsou Copywriting.cz nebo Easytask.cz.

Fungují na principu nabídky a poptávky. „Šedesát procent všech zakázek u nás je v rozmezí od 70 do 150 korun za normostranu,“ říká Otakar Pěnkava, zakladatel webu Copywriting.cz.

Další možností je vyhledat si externího textaře živnostníka. „Čeští copywriteři jsou éteričtí lidé s potížemi prodat přednosti své práce a vysvětlit její reálný měřitelný přínos pro byznys,“ upozorňuje ovšem SEO specialista Lukáš Pítra s tím, že velmi důležité je najít člověka, který o práci samostatně přemýšlí.

Reklama
MMcite

„Můj úkol při tvoření textů na web není vytvořit haldy textu, ale přimět uživatele udělat přesně to, co firma potřebuje,“ popisuje svou práci freelancerka Michaela Mužíková. Podobně vidí situaci Roman Hřebecký z agentury Pábení: „Firmy očekávají, že my jako copywriteři víme, co psát. Nevíme. Copywriter ví, jak psát. Obsah ale musí vzniknout jinde.“ Doplňuje, že podstatou jeho práce není samotné vytváření textů, ale především získávání podkladů, jejich strategické rozvrhování, poznání zákazníků, definice osob, práce s marketingem a reflexe služeb klienta.

Výkon se měří jen málo

Firmy často oslovují i specializované agentury. „Klienti chtějí texty hlavně proto, aby jim to pomohlo u vyhledávačů,“ popisuje Anna Sálová, zakladatelka agentury Content Wizards. Svým klientům se proto snaží ukázat i další výhody kvalitních textů, jako jsou vliv na vnímání značky nebo podchycení zákazníka v přednákupní fázi. „Návštěvníci webu, kteří četli článek v obsahové sekci, často mívají vyšší průměrnou hodnotu objednávky,“ dodává Sálová.

Klienti podle ní ještě nejsou připraveni měřit finanční přínos copywritingu. Kromě výdajů na pořízení textů by to totiž znamenalo i další výdaje na analytiku. Mohou však už dnes nepřímo posoudit úspěch obsahu podle základních dat z Google Analytics nebo podle čtenosti, počtu komentářů, lajků a sdílení.

Zástupci agentury H1.cz přistupují k psaní textů výkonově: „Texty můžeme konzultovat s odborníkem na SEO i s UX specialistou či analytikem a případně upravit tak, aby fungovaly lépe,“ říká vedoucí copywritingu Lucie Štěrbová.

Podle Lukáše Pítry chtějí weboví copywriteři za svou práci 200 až 1500 korun za hodinu, nejčastěji si ale říkají o 300 až 600 korun.
Foto: Shutterstock

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)