Pražská agentura Wunderman úspěšně přesvědčovala polské obchodníky, že nejlépe se prodává přes Amazon. Hlavním lákadlem nedávné akviziční nabídky byl přístup na pět největších evropských trhů – Británie, Německa, Francie, Itálie a Španělska.
Pražský Wunderman byl zodpovědný za strategické plánování kampaně, design a exekuci e-mailingu. Součástí kampaně bylo ale také SEM a PR, které zajistila kancelář Wundermanu v polské metropoli Varšavě.
Celkem bylo odesláno 115 tisíc „multitouch“ e-mailů adresovaných jak prodávajícím na Allegru – což je polská obdoba českého aukčního portálu Aukro -, tak ostatním prodávajícím přes e-shop, ale také majitelům kamenných obchodů a stánkařům, kteří dosud přes internet nic neprodávali.
Výsledky kampaně podle Wundermanu předčily očekávání, když „kvalitní leady naprosto strhaly benchmarky“. Click rate e-mailingu totiž dosáhl 30 procent, přičemž pět procent prodejců úspěšně dokončilo registraci. Nejlépe fungovaly e-mailingy s předmětem „Zveme vás“ a „Jeden měsíc zdarma“.
„Při testování e-mailingů jsme například zjistili, že prodávající na Allegru reagují na úplně jiné formy sdělení než ostatní prodávající přes internet a že celý e-commerce segment se chová úplně jinak než klasičtí prodávající, kteří ještě přes internet nic neprodávali,“ vysvětluje strategic planner Wundermanu Alexander Uher.
Úspěch kampaně v Polsku motivoval Amazon k jejímu zopakování i v dalších evropských zemích. V září proto Wunderman Praha spouští pro Amazon kampaň v Nizozemsku a Portugalsku, v dohledné době pak bude tato kampaň spuštěna i v České republice, Švýcarsku a Švédsku.
Vedle prodejců se ale Amazon chce s Wundermanem zaměřit i na lidi, kteří vyrábějí tzv. hand made – neboli česky rukodělné – výrobky a nemají vlastní e-shop. I tato kampaň poběží v Česku, přesný termín spuštění ale ještě nebyl stanoven a detaily této kampaně se také ještě „ladí“.
Zatímco americká centrála Amazonu oznámila, že vstupuje i na trh finančních služeb, český Amazon na začátku září zahájil nábor víc než 4000 sezonních pracovníků na vánoční špičku. Zájemci o sezonní práci – po ukončení loňské špičky nabídl Amazon trvalé zaměstnání devíti stovkám lidí – mohou navštívit web www.pracevamazonu.cz. Firma pokračuje i v náboru odborníků do oddělení lidských zdrojů, financí a logistiky.
Český Amazon zahájil náborovou kampaň na víc než čtyři tisíce brigádníků, které bude potřebovat během vánoční špičky ve svém distribučním centru v Dobrovízi.
Foto: Amazon