Reklama
Megaboard

Petr Šimůnek: Každý měsíc není finančně růžový. Ale propouštět ani šetřit na lidech nechceme

Jaká strategie je za rostoucími prodeji?

Žádná zvláštní strategie není. Snažíme se dělat co nejlepší obsah a v každém čísle překvapit. Máme nejlepší tým ekonomických novinářů, kteří jsou k mání. Tomu odpovídá i obsah.

To přece říkají všichni. Čím se tedy lišíte od konkurence?

My o tom jenom nemluvíme. Investovali jsme velké peníze do lidí, na nich nešetříme. Jsou dobře zaplacení a dělají práci, která má smysl. Většina lidí v médiích chodí každý den do práce s depresí, aby se dozvěděla, jak čísla zase klesají a kde se bude propouštět. U nás je to naopak. Na trhu se všichni zaklínají, že budou dělat dobrý obsah, že budou mít dobré lidi a pak to půjde. Při první příležitosti však tuhle strategii opouštějí, dobré lidi propouštějí, snižují platy. Pak ale nemůže být obsah dobrý. My jsme malá firma, všechno není jednoduché a každý měsíc není finančně úplně růžový. Za těch pět let jsme se ale nikdy neuchýlili k propouštění nebo šetření na lidech.

Roste mezi publikem zájem o ekonomické časopisy? V poslední době se takových titulů na trhu objevilo více.

Troufám si říci, že je to stále relativně malá část trhu. Jsou to stovky tisíc lidí, které ty časopisy čtou, a desítky tisíc, které si je kupují. Roste o ně zájem mezi mladými čtenáři. Na začátku jsme vůbec nepočítali s tím, že budeme zajímaví pro cílovou skupinu 25 až 30 let. Mysleli jsme, že začneme od třiceti let s lidmi, kteří jsou na kariérním žebříčku. Ale s rostoucím zájmem o podnikání mezi mladými lidmi, o samostatnou činnost, je čtvrtina našich předplatitelů v tomto věku.

Nedávné vydání s Jaromírem Jágrem mělo rekordní prodeje. Prý se na něm velmi dlouho pracovalo.

Čtyři roky. Bavili jsme se s mnoha lidmi i s ním a jeli jsme za ním do Států dvakrát. Máme výhodu, že nikam nespěcháme. Chceme mít na titulní straně lidi, kteří mohou ostatní čtenáře inspirovat. A když rozhovor s někým, o koho stojíme, bude trvat tři nebo čtyři roky? Nám je to fuk.

Stálo to za ty dva lety do Ameriky?

Určitě. Rozhovor mohl být lepší, kdyby tam reportér zůstal týden a přemluvil by Jágra, aby řekl ještě více, ale já jsem naprosto spokojený. Podle prodejů i reakcí čtenářů jsme pochopili, že jsme udělali něco, co ostatní lidi inspirovalo a kde se mohli něco zajímavého dozvědět.

Máte do konce roku ještě nějaké další plány? Vydávali jste třeba letní přílohu.

Na podzim vyjde speciální číslo ForbesLife, zaměřené čistě na lifestyle. Na konci listopadu vydáme speciální číslo Pět let Forbesu. Chceme dát dohromady nejlepší rozhovory, které jsme za celou dobu udělali, a sestavit z nich speciální číslo. Na konci listopadu bude velká galavečeře Forbesu v Rudolfinu, kde toto číslo představíme. Měla by to být filantropická akce, kde budeme sbírat peníze na různé projekty. Na tom večeru by měla být elita české byznysové společnosti.

Od loňska vydáváte český Newsweek. Ten ale asi neodstartoval podle očekávání.

Podle očekávání ano. Jede přesně v těch kolejích, které jsme si v realistických pohledech na český trh dali. Není to žádný ohňostroj úspěchu, ale teď se nám to naštěstí povedlo celkem dramaticky zvednout.

Redesigny a výměna šéfredaktora i redaktorů ale naznačují, že ne se vším jste byli spokojení.

Nebyli. Začátek byl vlažný a chtěli jsme tomu dát větší dynamiku, protože chceme na českém trhu prodávat 25-30 tisíc výtisků jako podobně zaměřené časopisy. Víme, že nám to bude trvat nějakou dobu, než se dostaneme do povědomí a budeme tolik prodávat. Máme na to trpělivost, máme postavený byznysplán, vydržíme, tak abychom se k těm číslům dostali. Teď jsme na nějakých 13 tisících prodaných kusech, tedy zas tak daleko od cíle nejsme a podle křivky, kterou jsme zaznamenali od jara letošního roku, se k němu dostaneme.

V čem byla tedy na začátku chyba?

Neříkal bych chyba, ale na základě výsledku jsme upravili koncept. Pořád platí, že to má být světový časopis v českém kontextu. Ale dáváme větší důraz na to, aby tam českého kontextu bylo víc. Upravili jsme i vnitřní dramaturgii časopisu, aby byl překvapivější, zábavnější a podstatnější pro čtenáře.

Petr Šimůnek, šéfredaktor měsíčníku Forbes a spolumajitel MediaRey

V médiích pracuje od počátku devadesátých let. Působil jako zástupce šéfredaktora v MF Dnes i jako šéfredaktor Hospodářských novin. Moderoval rovněž pořady na TV Prima a Frekvenci 1. Posledních pět let vede byznysový měsíčník Forbes.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále