Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Obchodníci mají žně. Začala škola

Příchod září znamená pro rodiče starosti s nakupováním vybavení pro děti do školy. Podle průzkumu Českého národního panelu šest z deseti lidí nakupuje školní potřeby už během prázdnin.

Děti dostávají nejčastěji aktovky, sešity, pouzdra, psací potřeby, učebnice nebo nové oblečení. Nejvíce se na toto období připravují tradičně v maloobchodě: slevové akce měly téměř všechny hypermarkety a supermarkety. Analýza společnosti Česká distribuční zjistila, že průměrně v letácích inzerovaly slevu ve výši 31 procent z běžné prodejní ceny.

Podle jiného výzkumu, tentokrát pro společnost Tesco, nakupuje většina Čechů i Slováků školní pomůcky právě v hypermarketech a supermarketech. „Rodiče často spojí pořízení nové výbavy s běžným nákupem potravin. Vše vyřeší v jeden čas na jednom místě, nemusí se vydávat do specializovaných obchodů,“ podotkl Jakub Sloup, nákupčí školního sortimentu v Tesku.

Reklama
Know

Z výzkumu dále vyplynulo, že Češi za potřeby do školy nejčastěji utratí částku do dvou tisíc korun. Na Slovensku je to o něco málo více: do 100 eur. Polovina oslovených rodičů uvedla, že vydají podobnou sumu jako v předchozím školním roce a nechtějí utrácet více.

Zajímavá jsou data společnosti Profi Credit. Ta se snažila zjistit, zda a případně jak moc se české rodiny s novým školním rokem zadlužují. Ukázalo se, že každá třetí česká rodina si v souvislosti se školní docházkou dokonce vzala v minulosti půjčku. Konkrétně žádali rodiče školáků o pomoc svoje příbuzné nebo finanční instituce, dalších pět procent dotázaných uvažovalo o úvěru.

Na Slovensku si půjčku „na školu“ vzalo nebo o ní uvažovalo dokonce 46 procent rodičů. „V posledních letech je září jedním z nejsilnějších měsíců, co se zájmu o úvěry týče,“ připustila Dana Hakavcová, marketingová ředitelka společnosti Profi Credit.

Firmy se chtějí přiživit

Obchodní příležitost nechtěly propásnout ani další firmy. Společnost MasterCard připravila v srpnu ve spolupráci se sítí papírnictví McPen slevu tři procenta z každého nákupu placeného kartou. Síť optik GrandOptical až do konce září láká na akci, ve které mohou dospělí svým školou povinným dětem pořídit brýle pouze za cenu brýlových obrub.

I e-shopy připravily k návratu do lavic speciální akce. Alza.cz i Mall.cz vytvořily mikroweby, na kterých prodávají školní pomůcky, batohy nebo elektroniku. Mall rovnou do zářijové nabídky zahrnul i sekci pro „multifunkční mámy“, ve které nabízí vybavení domácnosti, kuchyně a zboží vhodné pro relax. Virtuální operátor Mobil.cz si připravil nabídku „Ušetřete na výdajích do školy s naší předplacenou kartou“ a zákazníky láká na internet zdarma.

 

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)