Jak potěšit oko reklamním předmětem a ještě vtipně upozornit na firemní služby? Překvapte příjemce dalším využitím předmětu, které by ho jinak nenapadlo, anebo si pohrajte s potiskem. Inspirovat se můžete následujícími příklady, vybranými z celého světa.
Od cvičení k dobrotám
Hravou propagaci zvolilo například fitness centrum Y+Y v čínské Šanghaji. Na hodiny jógy zvalo rozesíláním sady slámek. Brčka na první pohled neměla nic společného se sportem, ale jen do chvíle, než jste se podívali na boční stranu. Na slámce byl totiž natištěný obrázek ženy, která pak díky ohnutí vrchní části brčka udělala jeden z jogínských cviků.
Zubní pasta Colgate v Thajsku rozdávala nanuky se zapíchnutým dřívkem, jehož konec vypadal jako zubní kartáček. Po snědení zmrzliny tak na spotřebitele čekal vzkaz „Nezapomeňte si čistit zuby“.
Brazilský odstraňovač skvrn Vantage před několika lety rozdal v restauracích statisíce jednorázových sáčků s kečupem ve tvaru skvrny. Na zadní straně byla fotka produktu a slogan, že je těžké se skvrnám vyhnout, ale je lehké je odstranit.
Podobný princip využila agentura Master Comunicacao pro deratizační a dezinsekční firmu D.D. Drin. K náhodně vybraným domům rozházela realistické falešné plastové šváby, na jejichž spodní stranu natiskla telefonní kontakt a vzkaz: „Vidíte, jak snadno se dostanou k vám domů?“
Jen pro otrlé
Před deseti lety zase vyvolala rozruch drsná guerillová kampaň bruselského letiště, jehož agentura LG&F (dnes FamousGrey) si vyhlédla odložené tašky a kufry, na které jejich majitelé nedávali pozor. Do rozepnutých zavazadel nastrkala useknuté gumové ruce s logem letiště a varováním před kapsáři.
Ještě dál zašla arabská charita na podporu pacientů s rakovinou. Na dubajských plážích rozdávala velké osušky, které po rozložení připomínaly obrys rakve, s varováním před nadměrným opalováním.