Začátek září by pro realitní společnost Maxima nejlíp vyjádřilo spojení „nepříjemná zkušenost“. Právě taková zkušenost jednoho jejího zákazníka totiž vedla k odmítnutí jiného a k následnému řetězci událostí, nepříjemnému snad pro všechny strany.
Hudební novinář Daniel Sywala se koncem srpna zajímal o pronájem bytu. Nejspíš kvůli svému méně častému příjmení však rodilý Ostravan narazil a od makléřky realitní kanceláře Maxima, jež pronájem zprostředkovala, dostal odpověď, že majitel bytu preferuje občana České republiky.
O zprávu, která naznačuje diskriminaci zákazníků na základě (i domnělého) původu, se Sywala podělil na svém facebookovém profilu. Tam vyvolala rozhořčené reakce a realitní kancelář začaly velice brzo zaplavovat sarkastické dotazy, jestli mohou její služby využívat i lidé s příjmením německého nebo slovenského původu a jaká kritéria přesně společnost má na určení dostatečného češství.
Záležitost uzavřena
Z nepříjemné situace dostala Maximu rychlá omluva ředitele společnosti, kterou Sywala rovněž zveřejnil na svém profilu. Společnost mu podle jeho slov nabídla své služby se stoprocentní slevou, stěhovací firmu a dárkový poukaz do prodejny Ikea. Přímo na profilu Maximy doplňuje dotazy zákazníků nezvykle dlouhá omluva, v níž se píše, že firma si je vědoma pochybení a „kopance“ chápe a přijímá.
Dál ale Maxima své kroky komentovat nechce. Podle společnosti udělala jedna realitní makléřka lidskou chybu, ke které se její zaměstnavatel snažil postavit čelem, a celý případ proto považuje za uzavřený.
Realitka se kaje za chybu své makléřky. „Místo toho, aby lidsky i profesionálně přemýšlela, tak jen slepě chtěla vyhovět přání klienta, který měl v nedávné době velmi negativní zkušenosti se zahraničními klienty,“ stojí ve firemní omluvě.
Repro: MaM