Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ICM: když značka určuje, kam půjdu a co si koupím

Český zákazník postupně zvyšuje svou ekonomickou sílu a s tím se přibližuje zákazníkům na západoevropském trhu. Přesto je ve světě stále mnoho věcí, o kterých nemáme ani páru. Nejde totiž jenom o aktuální trend tuzemských řetězců, rekonstrukci prodejen ze strašných na lepší. Mnohem více záleží na zapojení zákazníka do procesu sounáležitosti s prodejnou, pochopení jeho potřeb, a to nejen těch nákupních. Třeba i nákup cereálií musí být prostě FUN! V Torontu právě otevřeli nový koncept obchodu v rámci skupiny Loblaws nazvaný Independent City Market (ICM). Svým zaměřením by měl konkurovat Sobeys, což je formát určený pro městské zákazníky, kteří moc nevaří, potřebují rychle a jednoduše nakoupit vše, a to včetně předpřipravených jídel. Všechny tři otevřené prodejny jsou franšízy. Před vchodem zákazníky uvítá nabídka čerstvých květin, hned za vstupem živá hudba. Součástí prostoru je také kavárna, velmi důležitý prvek celé severoamerické kultury. Hned vedle banky (součástí skupiny Loblaws jsou i finanční služby) najdete oddechovou zónu, kde si můžete s kávou v ruce v klidu vychutnat frmol velkoměsta. Obchod je komunikační platformou s hlavním úkolem prodat, zákazník ovšem na každém rohu objevuje něco nového. Důraz na lokální produkty, jejich představení samotnými pěstiteli nebo jejich reálné použití pro zákazníka. Způsob jejich vystavení a prezentace, kde například rozmístění džusů může být samotným designovým zážitkem. To, co ochutnáte na místě nebo si odnášíte s sebou, můžete uvařit také doma z produktů, které má ICM předpřipravené. Nakupování je každodenní rutinou a mnohdy na něm není nic zábavného. Jsou ale obchody, které dokážou překvapit. A protože jsem kolem Kensington Marketu strávil poslední tři týdny, nenechal jsem si ujít ani jediný den, abych ICM nenavštívil. A to je rozdíl mezi pouhým prodejním kanálem, jak je zatím retail vnímán, a způsobem, jak budovat vztah se značkou. Protože právě značka je z dlouhodobého pohledu jediným diferenciátorem mezi tím, kam půjdu a co si koupím.

Petr Šimek, CEO, Wellen

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)