Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Firemní večírek prozradí hodně o tom, co se děje pod povrchem

Pozvat zaměstnance na akci s takřka neomezenou nabídkou alkoholických nápojů může vést k tomu, že se o své firmě mimoděk dozvíte víc, než byste chtěli. Firemní oslava prozradí, jak se k sobě chovají kolegové, co v týmu doutná pod povrchem a jaká je celková nálada a kultura ve společnosti. Zkušenosti ukazují, že na večírcích vznikají dlouhodobé mezilidské vztahy, což pak může vést ke zvýšení efektivity celého týmu. Anebo, bohužel, také k jeho rozpadu.

Jedeme snídat do pivovaru

Ekonomické oživení vedlo k tomu, že večírky už nejsou skromné jako dřív a jejich parametry nabývají ve všech směrech. Kde dřív stačilo přiťuknutí v restauraci, tam se dnes vymýšlejí témata, kostýmy a propracovaný zábavní program na neotřelém místě. „Paří se“ v galeriích, muzeích, pivovarech, ale i pod širým nebem, v odsvěcených kostelech anebo v rezavém prostředí polozapomenutých industriálních památek.

A stejně jako se zvětšují prostory, roste i časová náročnost akcí. „Večírek“ ve skutečnosti může být jen vrcholem celodenního programu s ubytováním, při kterém půlku firmy vyvezou mikrobusy do rekreačního střediska a vztahy v týmu se utužují už u společné snídaně.

Oblíbené jsou sportovní dny a adrenalinová odpoledne. Osvědčenou klasikou jsou firemní fotbalová utkání, jinde dávají přednost bowlingu a curlingu a v nejodvážnějších firmách po sobě týmy střílejí v rámci laser game a paintballu.

„Vhodné naopak není karaoke. Tedy pokud nejste rockový zpěvák nebo se nechcete stát se svým falešným zpěvem předmětem zábavy,“ varovala nedávno ve své zprávě personálně-poradenská společnost McRoy Czech.

„Večírek toho hodně prozradí o firemní kultuře. Jeho charakter určují dress code, nabízené jídlo, nápoje a dárky. Jinak se zaměstnanci cítí na oficiálním setkání během čtyřchodového menu, když jsou navlečení do obleků a koktejlek, jinak u baru v ležérním oblečení anebo na akci pořádané pro celou rodinu,“ popsala za McRoy Czech Paulína Jalakšová.

Pozor na alkoholovou upřímnost

Personální poradci varují před alkoholem coby spouštěčem emocí a nechtěných projevů, které by jejich autoři druhý den nejradši vymazali z paměti všech zúčastněných. Na akcích velkých firem se stovkami a tisíci zaměstnanců takřka spolehlivě funguje zákon schválnosti: z anonymní kolegyně, která poslouchá nářky o vztazích ve firmě, se často vyklube šéfova sekretářka.

„Nezapomínejte, že i po večírku budete s kolegy denně v kontaktu,“ uzavírají lapidárně poradci z McRoy.

Firemní party už jsou mnohdy celodenní záležitostí a večírek v baru je jenom jejich vrcholem.
Foto: Shutterstock

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu