Evropský úřad: Poskytovatelé připojení nesmějí zasahovat do internetového obsahu

Sdružení evropských regulačních orgánů v oblasti elektronických komunikací (úřad BEREC) zavedlo 30. srpna novou podobu pravidel pro poskytovatele internetového připojení. Podstatně omezilo jejich právo zpomalovat, pozměňovat nebo jakkoliv blokovat obsah, který poskytovatelé vyhodnotí jako nežádoucí. To se týká i plánů operátorů na blokování reklamy.

Vydavatelé a marketéři se tak nemusí obávat, že k blokování internetového reklamního obsahu na straně uživatelů přibude i filtrování přímo v síti, jak už to vyzkoušel například operátor Three na britském a italském trhu. V takových aktivitách podle rozhodnutí BEREC už pokračovat nesmí.

„Evropa nyní stanovila globální standard při obraně otevřeného, konkurenceschopného a neutrálního internetu,“ nechal se slyšet aktivista Joe McNamee, výkonný ředitel organizace European Digital Rights.

Dvousečná zbraň

Operátoři na českém trhu blokování reklam ve své síti aktivně nepřipravují. „Vývoj služeb v této oblasti pozorně sledujeme, nicméně v nejbližší době se nechystáme nic podobného našim zákazníkům nabídnout,“ uvedla pro MAM Patricie Šedivá ze společnosti T-Mobile. Jak dodala, nové pokyny jsou sice pro poskytovatele připojení omezující, stále ale existuje prostor pro národní výklad pravidel. V každém případě však operátor podle Šedivé oceňuje ambici úřadu sladit evropská pravidla ve všech členských státech. Operátoři se obecně obávají, že opatření zkomplikuje blokování nebezpečných a nelegálních dat.

O svobodu internetu je mezi veřejností i organizacemi značný zájem. BEREC dostal k novým pravidlům přes 480 tisíc připomínek.
Foto: Pixabay

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia