Většina firem, 74 procent, letos podle průzkumů investuje do eventů. Meziročně je to nárůst o čtyři procenta. Jak tento posun vnímá Martin Hakr z firmy Blue & Green Catering Production?
Zaznamenali jste v průběhu tohoto roku nárůst v počtu eventů i vy?
Naši stálí zákazníci buď navýšili počet akcí pro tento a příští rok, anebo uvolnili na konkrétní akci více finančních prostředků. Samozřejmě tento jev s sebou nese i vyšší nároky na eventovou agenturu. Eventy jsou pro firmy skvělou formou, jak budovat vztahy, ať už se zákazníky, anebo se svými zaměstnanci. Upevňuje se jimi loajalita ke značce a firmě. Neustálé zlepšování vztahů s klienty a zaměstnanci je jedním z pilířů rozvoje společnosti. Investice do firemní a klientské akce je vždy investicí návratnou.
V názvu společnosti zůstává „catering“, ale působíte hlavně jako eventová agentura.
V roce 1999, kdy jsem ji založil, bylo pro mnohé firmy lákavé mít od jednoho dodavatele zajištěný catering i produkci. Postupně na trh vstoupily nové společnosti, pro které byl a je doposud catering hlavním předmětem podnikání. Blue & Green jako produkční agentura měla široké portfolio nabízených služeb a chtěli jsme nabízet stále stejnou kvalitu. Rozhodli jsme proto ukončit naši cateringovou výrobu, nicméně několikaleté zkušenosti předáváme klientům dál ve formě poradenství.
Jaké jsou trendy ve vašem oboru?
Technické zázemí a využití nejmodernějších technologií v rámci akce, které podtrhnou celkový dojem a zážitek. Běžné je zapojení interaktivních prvků do mítinků nebo hlasování pomocí mobilních aplikací. Každá akce má ale svá specifika, daný prostor a účel konání, a proto i užití technologií musí být voleno s rozumem.
Každoročně připravíte řadu eventů. Jsou ty velké automaticky náročnější?
Příprava jakékoliv akce potřebuje svůj čas a zkušený tým. Někdy i velká akce nemusí být tak časově náročná na přípravu jako menší akce s mezinárodní účastí, kde musíte řešit kulturní zvyky, dietní požadavky atd. Důležitým prvkem v přípravě eventu je rozdělení rolí jednotlivých osob v týmu na straně agentury a klienta, jejich komunikace, odpovědnost za dílčí úkoly během samotné akce. Event je namíchaný koktejl emocí, a pokud konečný zákazník pocítí výjimečnost okamžiku na konkrétní akci, pak i zadavatel akce může být spokojený a eventová agentura odvedla dobrou práci.
Eventy jsou podle Martina Hakra skvělou formou budování vztahů, ať už se zákazníky, nebo se svými zaměstnanci.
Foto: Blue & Green Catering Production