Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čím více generací, tím více názorů

Tento týden se podíváme na mezigenerační vztahy a názory lidí na soužití rodičů a jejich dětí. Zaměříme se na rozdílné pohledy na to, s čím a jak by si měly generace rodičů a jejich dětí pomáhat.

Není překvapivé, že téměř všichni respondenti souhlasí s tím, že děti či vnoučata by měly pomáhat svým rodičům a prarodičům, a to nejen v souvislosti se zdravotními důvody, ale i v oblasti finanční podpory. Zde se názory různých věkových skupin nijak neliší.

K zásadním rozdílům mezi mladšími a staršími však dochází v otázce podpory opačným směrem, tedy od rodičů a prarodičů směrem k dětem a vnoučatům. Většina mladších se domnívá, že by jim měli jejich rodiče nejen pomáhat s hlídáním dětí, ale i s finanční situací, s těmito výroky souhlasí dvě třetiny respondentů mladších 40 let.

Reklama

Naopak ti starší nejsou s tímto pohledem na věc zdaleka tak ztotožněni a s výroky souhlasí sotva polovina respondentů. Na čem se ovšem obě skupiny shodnou, je názor, že vícegenerační domácnosti nejsou z jejich pohledu něčím, co by přinášelo užitek pro všechny zúčastněné.

Data byla získána v rámci unikátního projektu OMG Research a Media Club zaměřeného na lidi ve věku 55-69 let: „Fenomén šedesátníků – ať nám chutná život!“ Sběr proběhl na panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)