Chivas Regal láká na celosvětovou soutěž o milion dolarů. Poprvé i Čechy

Značka skotské whisky Chivas Regal z portfolia nadnárodní společnosti Pernod Ricard vyhlásila třetí ročník mezinárodní soutěže The Venture, o nejlepší startupový podnikatelský projekt se sociálním přesahem.

O milion dolarů, který bude rozdělen mezi finalisty této globální soutěže, mohou historicky poprvé soutěžit i uchazeči z České republiky. Registrovat se do regionálního kola soutěže značky, kterou u nás zastupuje společnost Jan Becher – Pernod Ricard, mohou zájemci do konce září.

O podíl na výhře se mohou utkat všechny podnikatelské záměry se sociálním přesahem a potenciálem pomáhat svému okolí. Soutěž není zaměřena na neziskový a dobrovolnický sektor, ale na komerční projekty, které nejenom pozitivně působí na své okolí, ale jsou samy také finančně udržitelné a generují zisk. Zapojit se mohou start-upy z různých odvětví – technologií, zdravotnictví, stravování, životního prostředí nebo zemědělství.

„Sloganem značky vždycky bylo ‚Chivas Regal Means Success‘. Ale vnímání úspěchu se v čase mění. Dnes to znamená podnikat, generovat zisk, ale taky být zodpovědný a nezničit u toho svět,“ říká k tomu Jan Jelínek, kreativní ředitel agentury McCann Prague, která má na starosti komunikaci projektu v ČR.

Ze všech došlých českých přihlášek bude vybráno deset nejlepších uchazečů, kteří se během listopadu zúčastní speciálních workshopů na rozvoj podnikatelských dovedností a pohovorů s nezávislým zahraničním poradcem, na jejichž základě bude vybráno maximálně pět finalistů, kteří předstoupí před domácí porotu, jejímž předsedou je letos podnikatel a filantrop Václav Dejčmar. Ta bude hodnotit faktory, jako je míra společenského přínosu, inovativnost, ale i finanční výsledky a kvalitu podnikatelského plánu.

Do druhého ročníku soutěže bylo přihlášeno přes 2700 projektů z 27 zemí světa. Nejvyšší částku na financování toho svého – 300 tisíc dolarů – získal Oscar Mendez z Kolumbie, jenž u poroty zvítězil se svým start-upem Conceptos Plasticos, který recykluje plastový a kaučukový odpad a vytváří z něj stavební materiál k výstavbě přístřešků, komunitních budov či třeba škol.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)