Po pilotním provozu on-line služby Klikni a dovezeme spustil švédský nábytkářský řetězec Ikea 1. září e-shop včetně dopravy. „Naši zákazníci projevili velký zájem o možnost objednat si on-line i transportní služby, a proto jsme v uplynulém období urychlili proces přípravy, abychom těmto požadavkům vyšli co nejdříve vstříc,“ říká Nina Maláková, manažerka e-commerce ve společnosti Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko. Zákazníci si v rámci on-line nakupování rozhodují, jaké z nabízených služeb a možností využijí. Na www.ikea.cz a stránce svého obchodního domu si vyberou zboží, vloží ho do nákupního seznamu a poté se rozhodnou, jestli si chtějí vyzvednout produkty přímo v obchodním domě (Klikni a vyzvedni), nebo využijí transportní služby (Klikni a dovezeme). Vybírat mohou kromě několika produktů specifického sortimentu, jako jsou rostliny a potraviny, z celé nabídky. Výše ceny za transportní služby se odvíjí pouze od hodnoty zakoupeného zboží, nikoliv od množství produktů či celkové hmotnosti objednávky. Ikea v České republice tak představuje lokální řešení nákupu on-line ještě před uvedením globálního e-commerce řešení na tuzemský trh. Jeho zavedení je v České republice plánováno na období 2018-2019.