Ač lidé z Českého olympijského výboru, desítky dobrovolníků, komerční partneři, televizní štáb České televize i samotní návštěvníci zažili na Lipně v největším ze čtyř olympijských parků dny, kdy se všichni choulili do teplých bund a voda dosahovala mrazivých teplot, konečná bilance návštěvnosti tak chmurně nevypadá. Jihočeský park navštívilo během olympiády v Riu téměř 350 tisíc lidí. Návštěvnosti parku na Letné v rámci ZOH v Soči se přiblížil olympijský park v Pardubicích se 400 tisíci lidí, ostravský a plzeňský park pak přitáhly 150 a 110 tisíc fanoušků sportu.
Rozložení olympijských parků do čtyř míst dalo na straně jedné prostor pro prezentaci značek a sportovních svazů v různých regionech, zároveň však dalo celému projektu i více „sportovnější“ a méně komerční tvář. Média sice přinášela zprávy o atrakcích typu Palečkovy obří skluzavky na Lipně či „skákací“ sestavě ČEPS „bagjump“, ve finále šlo však výrazně méně o show přítomných značek a daleko více o prezentaci jednotlivých sportů a snahu nadchnout děti pro pohybové aktivity.
Sport, jídlo a zábava očima značek
Redakcí oslovení komerční partneři ČOV vesměs chválí naplnění, či dokonce překonání svých očekávání, co se možností prezentace i návštěvnosti parků týče. „Otevírat nejenom dětem dveře ke sportu chceme i nadále, a to právě skrze velké sportovní svazy, jež dlouhodobě podporujeme,“ napsal například Petr Maňák, vedoucí propagace ČEPS. „Celých 16 dní jsme návštěvníky odměňovali olympijskými dárky, speciálními Palečkovic drinky nebo zmrzlinou v barvě trikolory. Děti pak byly nadšené ze setkání s živými Palečkovými. Z našich bankomatů v parku Rio – Lipno 2016 se na místě vybralo přes šest milionů korun,“ uvádí ze statistik České spořitelny Lenka Bogrová, manažerka sponzoringu. Banka také pro Pražany otevřela Fanzónu s profesionálními trenéry z Českého svazu fitness a aerobiku. Spokojenost s lipenským parkem hlásí i T-Mobile, jinak partner olympijských běhů pro veřejnost.
ČOV: Na shledanou za čtyři roky
Audiovizuální servis pro park Rio – Lipno zajišťoval technologický dodavatel AV Media, který návštěvníkům po dobu 17 dní zprostředkovával díky propojení s přenosovým studiem ČT dění v jednotlivých částech parku i z brazilských sportovišť. Zároveň skrze obří obrazovky odbavil a zobrazoval příspěvky ze sociálních sítí, a nabídl tak interakci s přihlížejícími diváky. Realizační tým AV Media zajišťoval i chod Českého olympijského domu v Riu a Yventech, člen skupiny AV Media, zajistil produkci v Pardubicích.
Dle ředitele marketingu ČOV Marka Tesaře se olympijské parky osvědčily a je téměř jisté, že se objeví – ideálně ještě ve větším počtu – při OH v Tokiu za čtyři roky. Zda si budou moci čeští fanoušci vyzkoušet i zimní disciplíny v rámci ZOH v Jižní Koreji za dva roky, je zatím otazníkem.
Televizní studio na Lipně přinášelo reportáže spíš zábavního charakteru.
Foto: Martina Plechatová