Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zbraň na blokování? Nativní reklama

Spojí se hlavní vydavatelé na českém trhu, aby se podobně jako francouzští nebo švédští provozovatelé společně pustili do boje s uživateli, kteří blokují reklamu? Zatím to tak nevypadá. „Domluvení publisherů bez Seznamu nepůjde, a i kdyby se všichni domluvili, tak to bez Seznamu fungovat nebude,“ myslí si Martin Beneš z Red Media. České mediální domy se dosud s blokátory vyrovnávají každý po svém, hlavně nabídkou předplatného bez reklam.

V zahraničí bývá typickým krokem snížení počtu reklamních ploch, hlavně s ohledem na responzivní design. Nabídka lukrativních ploch s vysokou výtěžností pro inzerenty je tak limitovaná. „Efektivitu plochy ovlivňuje její velikost, viditelnost a umístění v rámci obsahu. Vyšší počet ploch na stránce nutně neznamená vyšší příjmy,“ míní Beneš. Uživatelský zážitek se zlepší, může se zvýšit dopad reklam, a z dlouhodobého hlediska tedy i příjmy vydavatelů. Vydavatelé budou muset klást větší důraz na snížení dat potřebných k načtení reklamy, a tím i zrychlit načítání webu.

Skepse nad antiblokátory

Vůči čistě technickým řešením, která umožňují doručit reklamu i blokujícím uživatelům, jsou oslovení experti spíše skeptičtí. Jak vysvětluje Ondřej Bartůňek z Adformu: „Inzerenti potřebují cílit na uživatele. Chtějí mít komplexní reporting o tom, koho oslovili, a podobně. Pokud nebudou technologičtí poskytovatelé moci o uživateli získat taková data, která jsou zásadní pro inzerenty, rozhodně to nenaplní inzerentova očekávání, ledaže by cena reklamy odpovídala jejím nedostatkům.“

Reklama
Know

Inzerentům jinak zbyde pouze kontextové cílení, a to je málo v době, kdy rozhodují data o uživatelích. Nabídnou pak méně za zobrazovanou reklamu a vydavatelům se nevyplatí úsilí ani náklady na nasazení technických opatření.

Nejlépe tedy vypadá pro inzerenty nativní reklama a zaměření na obsahový marketing. Vytvoření zajímavého obsahu s propagačním podtextem je ovšem náročné a navíc bez klasické bannerové reklamy se inzerenti stále jen těžko obejdou.

Média reagují na AdBlock různě. Německý Bild uživatelům neukáže vůbec nic, české mediální domy je přesvědčují o předplatných bez reklam.
Repro: MaM

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)