Věděli jste, že škodlivé částice ve vzduchu mohou být až dvacetkrát menší než póry lidské kůže? Tuto otázku kladla v srpnu pasažérům londýnského metra obrazovka kosmetické značky Elizabeth Arden. Reagovala přitom na znečištění ovzduší v okolí stanice metra Oxford Circus. Reklama byla totiž v reálném čase napojena na údaje internetové služby London Air, která monitoruje smog a kvalitu vzduchu na mnoha měřících bodech v britském hlavním městě.
Cílem bylo upozornit na vyživující pleťový krém Prevage City Smart Hydrating Shield SPF50, jehož slogan je „Vyzrajte na město“.
Pozor, červený stupeň
Vizuál tvořily dva velkoformátové plakáty u eskalátorů doplněné menším digitálním displejem. Právě na něm se zobrazovala smyčka s aktuální stupnicí znečištění na rušné třídě Oxford Street a zajímavostmi o kvalitě vzduchu.
Čím vyšší znečištění stupnice ukázala, tím naléhavější slogany určené kolemjdoucím ženám ji střídaly. „Lepší metodu, jak doručit reklamní sdělení než v kontextu okamžitých dat o míře znečištění v daném místě, už nenajdete,“ poznamenala k tomu manažerka značky Janine Fernandes-Havenga. Kreativní řešení vymyslela agentura Grand Visual, o mediální nákup se postaraly Talon Outdoor a PHD. Chytrá obrazovka v metru byla aktivní po dobu dvou týdnů a byla částí širší kampaně zahrnující převážně on-line média.
Klasické plakáty doplnil digitální displej se stupnicí znečištění.