Venkovní reklama a kinoreklama: Data řídí už i outdoorové kampaně

Mediální agentura ZenithOptimedia letos v červenci zveřejnila výsledky svého celosvětového průzkumu, který ukázal, že průměrný dospělý Čech je denně vystaven 37 různým reklamním sdělením. Jedno pomalu splývá s druhým. Jak se odlišit?

Inspiraci můžeme hledat v zemích, odkud k nám se zpožděním chodí všechny oborové trendy. Také v tomto případě cestu ukazují trhy, na nichž je přesycení reklamou ještě vyšší než u nás. V dnešní příloze proto popisujeme hlavně zkušenosti z Velké Británie, která v citovaném žebříčku suverénně vede pořadí evropských států. Vždyť průměrný Brit vidí šestkrát víc reklam než průměrný Čech.

Britské reklamní společnosti vsadily v outdooru na programatiku a co možná nejpodrobnější segmentaci. Čím dál více přizpůsobují kampaně v reálném čase porovnáváním obřích databází plných dat o cílových skupinách a snaží se každému konzumentovi zajistit unikátní zážitek. Zadavateli naopak mohou garantovat podstatně lepší efektivitu investic. V ideálním případě vidí každý člověk „svou“ verzi reklamy šitou na míru jeho demografickým, sociologickým a geografickým vlastnostem.

Základem úspěchu jsou digitální obrazovky napojené na kamery a různé druhy čidel. Kombinace dat připomíná scénáře filmů z budoucnosti: kamery rozeznávají obličeje i poznávací značky aut, čidla počítají projíždějící vozidla a procházející chodce, reagují na počasí… Konkrétní nástroje jsou pak výsledkem dlouhodobého vývoje a patří mezi nejstřeženější firemní know-how.

Konkurenční výhodou totiž není prostá cena, ale výsledek, který za ni dokážete zajistit.

Nejlepším poskytovatelem dat je příroda. Billboard propagující před pár lety v Aucklandu server o počasí ani nepotřeboval počítač. Stačilo, aby v něm prostě byla díra.
Foto: Young & Rubicam NZ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist