Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Venkovní reklama a kinoreklama: Data řídí už i outdoorové kampaně

Mediální agentura ZenithOptimedia letos v červenci zveřejnila výsledky svého celosvětového průzkumu, který ukázal, že průměrný dospělý Čech je denně vystaven 37 různým reklamním sdělením. Jedno pomalu splývá s druhým. Jak se odlišit?

Inspiraci můžeme hledat v zemích, odkud k nám se zpožděním chodí všechny oborové trendy. Také v tomto případě cestu ukazují trhy, na nichž je přesycení reklamou ještě vyšší než u nás. V dnešní příloze proto popisujeme hlavně zkušenosti z Velké Británie, která v citovaném žebříčku suverénně vede pořadí evropských států. Vždyť průměrný Brit vidí šestkrát víc reklam než průměrný Čech.

Britské reklamní společnosti vsadily v outdooru na programatiku a co možná nejpodrobnější segmentaci. Čím dál více přizpůsobují kampaně v reálném čase porovnáváním obřích databází plných dat o cílových skupinách a snaží se každému konzumentovi zajistit unikátní zážitek. Zadavateli naopak mohou garantovat podstatně lepší efektivitu investic. V ideálním případě vidí každý člověk „svou“ verzi reklamy šitou na míru jeho demografickým, sociologickým a geografickým vlastnostem.

Reklama
MMcite

Základem úspěchu jsou digitální obrazovky napojené na kamery a různé druhy čidel. Kombinace dat připomíná scénáře filmů z budoucnosti: kamery rozeznávají obličeje i poznávací značky aut, čidla počítají projíždějící vozidla a procházející chodce, reagují na počasí… Konkrétní nástroje jsou pak výsledkem dlouhodobého vývoje a patří mezi nejstřeženější firemní know-how.

Konkurenční výhodou totiž není prostá cena, ale výsledek, který za ni dokážete zajistit.

Nejlepším poskytovatelem dat je příroda. Billboard propagující před pár lety v Aucklandu server o počasí ani nepotřeboval počítač. Stačilo, aby v něm prostě byla díra.
Foto: Young & Rubicam NZ

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)