Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ve Zlíně dva roky pracovali na zpravodajské čtečce. Teď s ní chtějí do světa

Storyfa je ve své podstatě jednoduchá aplikace. Ve strohém rozhraní uživateli zobrazí nejdůležitější zprávy, případně doporučí zpravodajské portály, na které se čtenář může obrátit. Patrik Abrahámek, jeden z tří zakladatelů malého start-upu ze Zlína, ale doufá, že právě tento jednoduchý koncept zaujme ve světě. V průběhu následujících týdnů by českou aplikaci rád uvedl na globální trh.

„Naše hlavní výhoda je v datové analýze, která kromě jiného dokáže rozeznat stejné zprávy a sloučit je do jedné události,“ vysvětluje Abrahámek rozdíl mezi Storyfou a dalšími službami, jež pro uživatele také vybírají zprávy, jako Feedly nebo Flipboard.

Název zatím nevadí

Základem Storyfy je algoritmus, jenž zprávy vybírá na základě několika různých faktorů. Jejich konkrétní složení tvůrci prozradit nechtějí. Sociální interakce, která tvoří základ jiných služeb, je podle nich však jenom jedním z několika zvažovaných atributů. Důvodem jsou obavy, jestli jsou živelně sdílené zprávy vždy i ty nejdůležitější. Zásadnější roli místo toho má práce samotných médií – algoritmus dokáže rozeznat, jak důležitou pozici daly zprávě jednotlivé redakce a jak dlouho ji na ní držely. Zprávy, které informují o tom samém, složí do jedné velké události.

Reklama

Tvůrci nechtějí sdělit, kolik přesně má aplikace uživatelů a jaký je její ekonomický model. „Momentálně se zaměřujeme na vývoj a rozšiřování uživatelské základny,“ říká Abrahámek. „Vidíme ale dva modely, které by se daly využít – založené na reklamě, nebo na předplatném. Základ bude vždy zadarmo, ale uživatelé budou mít možnost zaplatit si za funkce navíc,“ říká. Kvůli snaze dostat se na globální trh je v posledních dnech jednou z jeho náplní práce komunikace se zahraničními novináři a získávání jejich reakcí. Součástí zahraničních ambicí aplikace bude i reklamní kampaň, převážně na internetu a sociálních sítích.

Start-up si chce ponechat i jméno, které ovšem může v zahraničí i doma vyvolat asociace s jinými službami. Namátkově jenom blogovací nástroj Storify, nástroj pro sociální sítě Storyful nebo český pokladní systém Storyous. Podle Abrahámka aplikace se svým jménem dosud na problémy nenarazila, v záloze má ale pro jistotu připraveno i několik dalších názvů.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)