Vyberete si žlutou, nebo červenou realitu? Před tuto „matrixovou“ volbu postavil návštěvníky kin v Austrálii, Velké Británii a Spojených státech internetový poskytovatel ubytování Airbnb. V kinosále si mohli vybrat a nasadit jednu ze dvou barev 3D brýlí. Na plátně pak běžela upoutávka na návštěvu Paříže, ale diváci se žlutými brýlemi viděli jinou verzi než ti s červenými.
Za tímto „kouzlem“ je patentovaná technologie australské společnosti Finch. Dostala název 37 Degrees a je revoluční v tom, že nepotřebuje dělenou obrazovku k tomu, aby odvyprávěla dva filmy najednou. Oba běží na jednom plátně, liší se jenom jejich zpracování v příslušných brýlích. Pro diváky řešení navíc nepředstavuje žádnou zátěž a plně odpovídá prostředí: na 3D brýle jsou návštěvníci kin zvyklí.
Cesty v různých podobách
Airbnb spojil projekci své reklamy s rodinným animovaným filmem Hledá se Dory, jehož příběh vypráví o rybě, která se vydává na cestu za svými rodiči. „Aktivace v kině měla inspirovat cestovatele, aby si vybavili, jaké to bylo, když se toulali světem. Ukazovali jsme jim skutečné zážitky, kterých dosáhnou díky Airbnb. Snímek Hledá se Dory patřil mezi nejočekávanější filmy roku a ve spojení s touto aktivací vytvořil dlouhotrvající dojem, který podtrhuje firemní slogan Live There (Žij tam),“ komentoval kampaň Tristan Wyse, obchodní ředitel australských multiplexů Val Morgan, které se na inovativní kampani podílely.
Návštěvníci britských kin pak reklamní upoutávku viděli i před dalšími filmy – Tajným životem mazlíčků a druhým dílem Dne nezávislosti, u něhož se počítalo s vyšším zájmem mladších diváků, kteří dávají přednost individuálnímu cestování před hromadnou turistikou.
„Díky použité technologii prožívají diváci v kině reklamu jako nikdy předtím,“ dodal Jonathan Mildenhall, šéf marketingu Airbnb. „Teď a tady jsme jim ukázali, jaký je rozdíl, když si město užíváte očima jeho obyvatel, anebo když ho jenom navštívíte jako turista. Žasl jsem nad tím i já se svým týmem, a to jsme viděli v kině jenom pracovní demo. Úplně to posouvá hranice reklamy v kinosálech.“
Nasaďte si špatné brýle a pes zemře
Airbnb ovšem nebyl první, kdo žluté a červené brýle využil pro kinokampaň. Průkopníkem byla značka Pedigree, jejíž CSR projekt pomáhá opuštěným psům najít nový domov.
Její strategie byla drsnější: ti, kteří přispěli na záchranu psů, dostali žluté brýle. Viděli přes ně krátký film o týraném psovi, který naštěstí dopadl dobře, protože našel díky charitě nový domov. Ale ti, kteří sáhli po červených brýlích, protože přispět nechtěli, viděli stejný film se smutným koncem. Psa se od jeho surového majitele zachránit nepodařilo… Rozhodně to zafungovalo. Během jediného týdne projekt získal dary ve výši 80 procent ročního rozpočtu.
Stačilo si vybrat špatné brýle a viděli jste reklamu na Paříž zasaženou hromadnou turistikou. Jiní diváci se místo toho kochali výhledem na Eiffelovku ze soukromého bytu.
Foto: Airbnb