Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Trend v HR marketingu: Přizvání do projektu jako profesní výzva

Nedostatek kvalitních lidí na trhu práce v posledních letech probouzí firmy k marketování nabízených pozic a mnohdy i k zamyšlení nad tím, jaké vlastně samy jsou. Firma je prostě jako váš pes, chtě nechtě se jí pomalu podobáte. To vše dnes vycítí i potenciální zaměstnanci. Zaměstnání není rychloobrátkové zboží a nemůžete ho jen tak reklamovat. Propojení marketingu a personalistiky je dnes nezbytné. Je to ale samozřejmě i srážka mezi personální rutinou a marketingovou kreativitou. V mnoha firmách například jsou personalisté tak úzce zaměřeni, že ani nemohou mít přehled o celé problematice, a tak interní komunikace, efektivnější kanály oslovování trhu práce a talentů zůstávají jen zbožným přáním. Ještě specifičtější to je v reklamních agenturách, tam je atmosféra téměř klíčovou věcí, bez níž se nerodí žádná dobrá kreativa ani obchod. Přiznejme si ovšem, že je to práce stresová. A tak se mnohdy lidé na nižších pozicích těší, že přejdou na stranu klienta… Co by ale měly dnes agentury dělat, aby získaly kvalitní lidi? Myslím, že pohlídat si otevřenou atmosféru a týmového ducha a myslet na to, že ty nejlepší nápady nemusí nutně přinášet jen ti, kteří to mají v popisu práce. V dnešní době sdílených on-line platforem spolupráce může mít i malá agentura ve svém týmu lidi různého věku a profesí. Od freelancerů, maminek na mateřské až po lidi ze zahraničí nebo odborníky z odvětví, pro které právě něco připravujete. Vize takové agentury jako pracovního místa spočívá v tom, že neuvažuje v kategorii zaměstnanců, ale projektů. Novým trendem v HR marketingu je v poslední době to, že firmy komunikují přizvání do zajímavého projektu jako profesní výzvu. Na to potřebujete mít ale ty zajímavé projekty a několik skutečně osvícených lidí, kteří jsou schopni takové týmy sestavovat. Na druhou stranu je orientace, zejména té nejmladší generace, na zajímavé projekty výhodou i pro start-upy a nezavedené značky. Podobně jako se o to někdy snaží některé značky, je i pro firmy a agentury do budoucna řešením vytváření vlastních komunit.

Petr Frey, HR marketing consultant, Frey Consulting

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)