Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Školní potřeby se nakupují o prázdninách

Tužky, pera, sešity, pravítka, kružítka… a další jsou zboží, které každoročně zažívá sezonní nákupní boom. Šest z deseti lidí s dětmi ve školkovém a školním věku nakupuje školní potřeby během prázdnin. Další čtvrtina během září a jen málokdo nakupuje už před prázdninami. Co se týká místa, kde se školní potřeby pořizují, stále vede klasické papírnictví v kamenném obchodě (95 % kupujících) nebo oddělení papírnictví v supermarketu (90 %). Méně využívané jsou e-shopy, kde občas nakoupí 42 % rodičů. Většina rodičů konzultuje výběr s dětmi (73 %, častěji toto udávají muži) nebo zcela nechávají výběr na školácích (13 %), naopak 14 % rozhoduje samo a kupuje školní potřeby bez dětí (spíše ženy).

Téměř 3/4 nakupujících školní potřeby zaplatí za jedno dítě ročně do dvou tisíc korun, přičemž ve třetině případů to bývá v rozmezí mezi jedním a dvěma tisíci. Pouze malé procento domácností přesáhne náklady ve výši pěti tisíc.

Více než polovina rodičů považuje zaplacenou částku za přiměřenou, naopak 42 % si myslí, že by měla být nižší. Mezi rodiči převládá názor, že školy by se měly na financování školních potřeb spolupodílet (76 %).

Reklama
ČEZ

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)