Když MAM na začátku srpna informoval o založení Kantó, projektu digitální agentury Nobord, jež má velkým značkám i drobným podnikatelům nabízet marketingové aktivity propojené s mobilní hrou Pokémon Go, kroutilo možná nevěřícně hlavou už dost čtenářů. Následující zprávy z médií o poklesu hodnoty akcií majitele práv na pokémony, Nintenda, na tokijské burze a rovněž tak klesajícím počtu stažení hry sice dávají skeptikům za pravdu, ale…
„Nejsme naivní, abychom si mysleli, že nás budou pokémoni živit dalších několik let,“ oponuje majitel Kantó Josef Hovad a dodává: „Pokémon Go vidíme jako zlomový bod ve způsobu využití mobilních technologií, na který mohou marketéři agilně reagovat a využít jej ve svůj prospěch, nebo zaspat a nechat si prostor zabrat konkurencí.“
Hráčskou mánii na mobilních zařízeních odstartovali podle iniciátorů projektu Angry Birds, ale teprve pokémoni si hrají s fenoménem rozšířené reality, která se pro obchodníky může stát atraktivní platformou typu „tady a teď“. „Jsem přesvědčená, že rozšířená virtuální realita je budoucnost, takže s pokémony to pro nás nekončí, naopak začíná. Už teď se šušká o hře s Harrym Potterem,“ říká spoluzakladatelka Kantó Markéta Henzlová. Zatím pětičlenný tým by také rád navázal užší kontakt s vývojářským týmem výrobce hry.
S pokémony na kávu i na Hrad
Vzhledem k současné popularitě pokémonů (podle výzkumu analytické společnosti Yeseter „táhli“ v minulých dnech v objemu on-line komunikace na internetu třikrát více než olympiáda v Riu) a jejich rozšíření po celé republice tu podle Henzlové stále je prostor pro marketingové využití hry. A tedy i oslovení poměrně široké masy zákazníků. Samy vábničky, ať již v podobě jakýchkoli příšerek, ale příliv nových zákazníků nezajistí, akci je vždy třeba doplnit o další kreativní komunikaci. Další zklamání pak marketérům působí zjištění, že pokémoni podléhají licencím a nelze s nimi pracovat bez omezení.
Dosud tým Kantó připravil jen jeden větší projekt s pokémony ve spolupráci s vydavatelstvím Boomerang Publishing: týdenní soutěžní akci ve třech obchodních centrech Avion (Brno, Ostrava, Bratislava). Šlo o obsahové oživení profilů na sociálních sítích. Aktuálně pak začala pokémony využívat hvězdárna a planetárium v Brně. „Poptávky nám stále chodí, v současné době čekáme na rozhodnutí několika klientů, pro které jsme vytvářeli kreativní koncepty na téma Pokémon Go. Tomu, že trendy jsou globálnější, ale o to kratší, se bude nutné přizpůsobit a zatím to moc společností neumí,“ konstatuje Josef Hovad. Cílovou skupinou, resp. nejčastějšími hráči Pokémon Go jsou lidé ve věku 20-30 let, kteří mají stálý finanční příjem.
Pokémony agentura využila v sobotu 27. srpna i k politicky laděné občanské aktivitě s názvem #GoNaHrad. Akce měla upozornit na nesmyslnost bezpečnostních opatření na Pražském hradě.
PokeGym v obchodním centru v Albany ve státě New York. Lovci pokémonů jsou zde vítáni. „V zahraničí můžeme vidět daleko kreativnější využití fenoménu hry,“ říká Markéta Henzelová.
Foto: Kantó