Stravování na cestách může být leckdy obtížné. Nejčastěji můžeme potkat občerstvení v podobě čerpací stanice nebo fastfoodu. Rychlé občerstvení, jako například McDonald’s, KFC nebo kebab, také nejčastěji kolem dálnic a silnic vyhledáváme. Pětina si jídlo stále vozí s sebou.
Občerstvení na dálnicích považujeme za kvalitativně pouze průměrné, případně jen částečně kvalitní. Tři ze čtyř strávníků se domnívají, že je zároveň také předražené. Cena jídla se liší v závislosti na typu občerstvení. Tři čtvrtiny lidí zaplatí do 150 korun za jednoho, přičemž nejčastěji to bývá v rozmezí 50-100 korun. Mladší jsou častěji ochotni si připlatit i více než 150. Zatímco 100-150 korun za jídlo odpovídá klasickým restauracím, hospodám a fastfoodům, 50-100 korun zaplatí ti, kdo míří za občerstvením na čerpací stanice.
Za nejdůležitější kritérium i pro občerstvení na cestách pokládáme kvalitu jídla. To hlídají více ženy. Důležitá je dostupnost a šířka nabídky jídel. V pořadí důležitosti je cena tentokrát až na čtvrtém místě a za rozhodující ji označují častěji muži.
Převážná většina cestujících na dálnicích žádný typ stravování nepostrádá. Pokud ano, zmiňují nejčastěji obecně nedostatek zdravé, kvalitní a čerstvé stravy.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.