Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Herkules slaví povedený comeback, dobývá trhy po úspěšném redesignu

Při pohledu na žluté lahvičky s disperzním lepidlem Herkules máte pocit, že tato československá retroznačka snad ani žádný propad ve své více než čtyřicetileté historii nezažila. Že Herkules nezaspal dobu, napovídají i novinky z jeho portfolia: lepidla v barevných plastových tyčinkách, zvlášť pro holky a kluky. Poslední dva roky má zkrátka management chemické výrobní společnosti Druchema, která letos slaví 65 let od založení, důvod k radosti. Daří se nejen prodejům Herkulesu, ale i řadě barev na vajíčka OVO, autokosmetice Tempo či lyžařským voskům Skivo. A to byla Druchema ještě před deseti lety téměř na zavření.

Tři roky práce na redesignu obalů

K odpovědi na otázku, zda Druchemu rozpustit, či pokračovat a s jakými značkami, byl v roce 2006 povolán krizový manažer a současný předseda představenstva firmy Jiří Daněk. Se zkušenostmi z chemického průmyslu postupně Druchemu restrukturalizoval a s pomocí nových tváří v managementu postavil od nuly marketing a obchodní oddělení. Klíčovými značkami Druchemy se staly OVO a Herkules, které designem svých obalů stále připomínaly socialistickou éru. Znovuvzkříšení se nejdříve dostalo barvám na vajíčka, OVO si dnes ve své kategorii drží stále výsadní postavení. Práce na redesignu a rozšíření produktové řady Herkulesu trvala tři roky.

Děti a kutilové, pozor, lepí!

Manažer marketingu Druchemy Daniel Hartl poukazuje nejen na vizuální proměnu obalu lepidel Herkules (font, s nímž se dá pracovat v různých reklamních formátech, on-line i off-line), barvy, postavičky, slogan Pozor, lepí!, ale rovněž na funkční vlastnosti – ergonomický tvar usnadňující neklouzavý úchop lahvičky spolu s reliéfem názvu Druchema, variabilitu víček s aplikátory, která lze nasadit na jakoukoliv velikost lahvičky Herkulesu, apod. Za redesignem Herkulesu stojí zejména studio Divan, v zahraničí oceňované za práci pro značku Linet. Za úspěch společnosti považuje Jiří Daněk zejména fakt, že je Herkules vidět ve většině retailových řetězců včetně Teska, které jej vyváží i do svých zahraničních prodejen.

Reklama
MMcite

V komunikaci pracuje Druchema zejména s tiskovou a on-line reklamou cílenou na kutily a rodiče dětí. V současné době aktualizuje microsite www.herkules-lepidlo.cz.
Foto: Druchema

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)