Herkules slaví povedený comeback, dobývá trhy po úspěšném redesignu

Při pohledu na žluté lahvičky s disperzním lepidlem Herkules máte pocit, že tato československá retroznačka snad ani žádný propad ve své více než čtyřicetileté historii nezažila. Že Herkules nezaspal dobu, napovídají i novinky z jeho portfolia: lepidla v barevných plastových tyčinkách, zvlášť pro holky a kluky. Poslední dva roky má zkrátka management chemické výrobní společnosti Druchema, která letos slaví 65 let od založení, důvod k radosti. Daří se nejen prodejům Herkulesu, ale i řadě barev na vajíčka OVO, autokosmetice Tempo či lyžařským voskům Skivo. A to byla Druchema ještě před deseti lety téměř na zavření.

Tři roky práce na redesignu obalů

K odpovědi na otázku, zda Druchemu rozpustit, či pokračovat a s jakými značkami, byl v roce 2006 povolán krizový manažer a současný předseda představenstva firmy Jiří Daněk. Se zkušenostmi z chemického průmyslu postupně Druchemu restrukturalizoval a s pomocí nových tváří v managementu postavil od nuly marketing a obchodní oddělení. Klíčovými značkami Druchemy se staly OVO a Herkules, které designem svých obalů stále připomínaly socialistickou éru. Znovuvzkříšení se nejdříve dostalo barvám na vajíčka, OVO si dnes ve své kategorii drží stále výsadní postavení. Práce na redesignu a rozšíření produktové řady Herkulesu trvala tři roky.

Děti a kutilové, pozor, lepí!

Manažer marketingu Druchemy Daniel Hartl poukazuje nejen na vizuální proměnu obalu lepidel Herkules (font, s nímž se dá pracovat v různých reklamních formátech, on-line i off-line), barvy, postavičky, slogan Pozor, lepí!, ale rovněž na funkční vlastnosti – ergonomický tvar usnadňující neklouzavý úchop lahvičky spolu s reliéfem názvu Druchema, variabilitu víček s aplikátory, která lze nasadit na jakoukoliv velikost lahvičky Herkulesu, apod. Za redesignem Herkulesu stojí zejména studio Divan, v zahraničí oceňované za práci pro značku Linet. Za úspěch společnosti považuje Jiří Daněk zejména fakt, že je Herkules vidět ve většině retailových řetězců včetně Teska, které jej vyváží i do svých zahraničních prodejen.

V komunikaci pracuje Druchema zejména s tiskovou a on-line reklamou cílenou na kutily a rodiče dětí. V současné době aktualizuje microsite www.herkules-lepidlo.cz.
Foto: Druchema

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist