Osvobozeno od nejistoty kolem prodeje své velké části se vydavatelství Mladá fronta pouští do jednoho projektu za druhým. Po redesignu Eura a nákupu několika nových webů je dalším Euro.cz/Praha, speciální stránky věnované hlavnímu městu. Fungovat mají od 5. září.
Web povede Jiří Holuša. Obsah mají zajišťovat Hana Boříková a Tereza Čapková z redakce Eura. „Doposud neexistuje žádný komplexní zpravodajský web zaměřený na dění v Praze,“ vysvětluje rozhodnutí Michal Půr, šéf divize Euro.
To není tak úplně pravda. Svou vlastní podstránku věnovanou metropoli představil na jaře Blesk. Nejčtenější deník má zároveň už zhruba rok vlastní videopořad věnovaný hlavnímu městu – Selfie z Prahy. Pražskou sekci má také zpravodajský web iDnes.
Zaměření na Prahu má svou logiku – město shromažďuje vysokoškolsky vzdělané lidi a pracovníky ve vedoucích pozicích – tedy kategorie, které podle Media Projektu tvoří velkou část konzumentů denního tisku.
Návštěvnost sekce Praha webu Blesk.cz není veřejně dostupná, v hlavním městě se ale dobře vede tištěným médiím. Téměř všechny deníky zde dosahují vyšších prodejů než v ostatních, počtem obyvatel často i podobných krajích.
Do pozornosti čtenářů se díky nedávnému redesignu a zejména změně způsobu distribuce dostává i lokální mutace Deníku. Oproti loňskému roku jeho čtenost stoupla ze 72 tisíc na 91 tisíc čtenářů.
Nejčtenějším deníkem v Praze je bezplatně distribuované Metro. Už brzy se může ukázat, zda ho překonají specializované portály.
Foto: Branislav Račko