Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Chytré značky se AdBlocku bát nemusí. Obávaný strašák je ve skutečnosti příležitostí dělat digitální marketing pořádně

Odpověď podle mého zní, že jen stěží. Je pravda, že zákazníci reklamu blokují, protože jsou jí přesycení (viz průzkum mezi mladými Čechy, MAM 32-33/2016). Firmy, které nám nabízejí nerelevantní produkty nebo nás neustále bombardují remarketingovou kampaní, by většina z nás zablokovala s chutí. Ale na druhou stranu je tu stále velké množství značek, se kterými se dokážeme buďto identifikovat, nebo jsou jejich produkty jednoduše skvělé. A od těch budeme i nadále novinky dostávat rádi.

Blokování on-line reklamy tak pro marketéry nemusí být nutně špatnou zprávou. Naopak, donutí je to zamyslet se nad svou on-line marketingovou strategií a nad tím, co udělat lépe, aby se z jejich značky stal love brand a zákazníci u nich rádi nakupovali. V konečném důsledku, a to je snad prapůvodní smysl marketingu jako takového, budou z AdBlocku nakonec těžit obě strany.

Klíčem k úspěchu je zákazníkům poskytovat relevantní obsah a nabídky na míru. To se samozřejmě neobejde bez jejich segmentace na základě dat získaných např. z objednávek, webové analytiky nebo sociálních sítí. I na segmentaci musíte chytře, důležité je při ní vycházet z povahy vašeho produktu. Prodáváte knihy? Rozdělte své čtenáře podle žánrů nebo autorů, které čtou. Víte, že si konkrétní skupina zákazníků objednává knihy po výplatě v polovině měsíce? Vytvořte z nich další segment a posílejte jim aktuální nabídku pravidelně v tomto termínu.

Reklama
ČEZ

Jedině tak se posuneme dál od obyčejného spamování v duchu: „Koupil sis v našem e-shopu knihu, tak tě teď budeme zásobovat nabídkami všech našich novinek.“ Pokud vím, jaké knihy si zákazník objednává, můžu mu nabídnout nejen čtení z jeho oblíbeného žánru, ale také ho pomocí cílené reklamy upozornit na autogramiádu jeho oblíbeného autora, která se koná v blízkosti místa, kde se zákazník právě nachází.

AdBlock je tedy vlastně obrovskou výzvou a zároveň příležitostí pro ty, kteří dělají digitální marketing pořádně. Chytré značky se ho nebojí. Vědí totiž, že se díky němu podaří oddělit zrna od plev. Pokud bude mít zákazník většinu reklam zablokovaných, ale vaše sdělení se k němu budou dostávat, u koho asi nakonec nakoupí?

Karol Jarkovský, produktový ředitel Kentico Software

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)