Léto přeje mobilům. Cestujeme, jsme v pohybu a oblíbený obsah konzumujeme na mobilech. A narážíme na bariéry. Ne každá stránka je v mobilu stejně použitelná jako v prohlížeči počítače. K přečtení novin mnoho nepotřebujeme, ale přístup na web pojišťovny ze zahraničí už může být frustrující zkušenost, obzvlášť ve stresové situaci.
Není to jen o létě. Počet mobilních přístupů stále stoupá, bez ohledu na roční období. V Seznamu meziročně o 15-20 procent. Znamená to, že průměrně každá čtvrtá naše stránka je zobrazená v mobilu. A to už nejsou malá čísla. V uvažování marketérů jako by ale tahle cílovka neexistovala nebo přinejmenším splývala s masou on-line uživatelů obecně.
Přitom mobil nabízí jedinečné možnosti. Komunikace je zde přímější a osobnější. Jedním kliknutím na banner vám mohou lidé zavolat, interaktivně si prohlédnout váš produkt nebo si stáhnout vaši aplikaci. A taková aplikace, pokud je dobře udělaná, je snem každého marketéra. Třeba v Hiltonu si to uvědomili, svou nefungující appku poslali k ledu a začali z gruntu znova. A povedlo se – teď vám aplikace nejen rezervuje pokoj (nuda), ale nechá vás objednat jídlo na pokoj, otevře vám dveře, umožní late check-out – je vaším osobním asistentem. A Hilton rázem prodává pokoje s vyšší marží, kterou ušetřil na provizích bookovacím službám. A to jen díky tomu, že marketing zaměřil na navázání přímého vztahu se zákazníkem. Díky zařízení, které má každý u sebe.
A jak je na tom váš web? Umí pracovat s mobilními uživateli? A máte pro ně připravené scénáře, aby byli schopní provést konverzi? Pokud ano, patříte prozatím k menšině na našem trhu. Ale ani v případě, že nemáte vychytané responzivní stránky, není třeba věšet hlavu. Stačí do kampaně zapojit interaktivní banner s cílením na mobily, který sám řekne či zařídí vše, co se má zákazník z mobilu od vás dozvědět.
Až budete přemýšlet nad tím, jak v podzimních a vánočních kampaních získat výhodu nad konkurencí, případně jakým novým způsobem oslovit své zákazníky, určitě vezměte v potaz mobilní telefony. Je to nutné a nese to ovoce.
Marko Zekič, manažer mobilní reklamy v Seznam.cz