Vyhlášené letovisko Cannes nás uvítalo svou promenádou s pěti turisty na jeden metr čtvereční. Přijeli jsme na Cannes Lions, mistrovství světa v reklamě, které doplňují dva paláce plné přednášek, rozhovorů, prezentací ze světa tvorby a komunikace. Pastva pro kreativcovu duši. Statečně jsme se snažili jít na každou zajímavou přednášku. Jenže jména velkých agentur se neukázala být jasnou zárukou.
Jako ve všem, i tady platí, že je to „od kusu různý“, že jde hlavně o konkrétní jméno a příběh. Že ne každý je mistrem storytellingu, který je leitmotivem zdejšího festivalu. Postupně jsme zjistili, že neschopnost bilokace nám bránila, abychom slyšeli vše, co bychom slyšet chtěli. Rychlopalné přednášky profíků z reklamní branže měly ráži 45 minut a na pódiích začínaly v každou celou hodinu. Prokládané byly rozhovory se známými admeny a tvůrci filmů, které byly osvěžením a často i humornou vsuvkou.
Témata byla různá, ale většina se nějakým způsobem dotýkala tvorby, kreativního procesu, způsobu uvažování. A to byl jen program ve třech hlavních sálech. Jenže ve vedlejším paláci byla sekce Inovace, kde byly prezentovány startupové projekty, projekty s unikátním technologickým přístupem, s novým pojetím práce a řízení firmy. A k tomu samozřejmě galerie nadupaná pracemi přihlášenými do soutěže…
První den dva jsme to dávali na plno. Ale pokus o dosažení světového rekordu v přítomném vědomí jsme nakonec museli ukončit, mozky nám přestaly brát další informace a my jsme kolabovali směrem na pláž. A i tam jsme objevili novinku – tam, kde bývaly oázy filmových produkcí, nabízely místo k nádechu a výdechu sociální sítě. Vedle sebe zde měl pláže Facebook, YouTube a Twitter.
Takže řečníky mnohokrát opakovaná teorie o tom, že svět se neodvratně stává digitálním, datovým a sociálně síťovým, se potvrdila. Naštěstí barmanky neměly pouze virtuální podobu a ledová káva se dala pít, aniž bychom museli mít na očích VR brýle, jeden z hitů zdejších futuristů.
Až na pláži jsme si srovnali noty a z programu si vybrali méně, které je více. I tak jsme stále dostali slušnou nálož inspirace. A zároveň jsme zjistili, že moře je každým dnem teplejší, že víno je plné slunce a že holkám to tu dost sluší.
Po pěti dnech při odjezdu hýříme novými nápady, které přihlásíme příští rok do soutěže, a plně souzníme s claimem festivalu: Thank You Creativity!
Autor je creative group head agentury Wunderman.