The Loyalty Magazine Awards: Trendem věrnostních programů je návrat ke kořenům

Velkou Británii rozhodně můžeme považovat za průkopnickou zemi věrnostních programů. Není tedy divu, že právě v Londýně se koná jedna ze dvou nejprestižnějších světových soutěží věrnostních programů – The Loyalty Magazine Awards.

V porotě této soutěže zasedají špičkoví odborníci. Jejím předsedou byl letos Eric Austin, který jako nezávislý konzultant pracoval od roku 2003 pro ty nejvýznamnější světové firmy a dnes svou pozornost zaměřuje zejména na sociální sítě, protože „tam jsou zákazníci“. Dalším členem byl třeba oxfordský profesor a expert na věrnostní programy Peter Wray.

Už ze shortlistu soutěže bylo patrné, že se věrnostní programy vydaly cestou multichannel přístupu. Podle Erica Austina ovšem u řady vítězných projektů porota oceňovala zejména to, že firmy začaly konečně brát ohledy na zákazníkovy skutečné potřeby.

Nejvíc ocenění – k cenám ze dvou kategorií přidal i titul Firma roku a novou cenu Gamechanger of the Year – získal program mobilního operátora Turkcell. Porotci u něj oceňovali zejména integraci se sociálními sítěmi a práci s mládeží skrze mobilní aplikaci.

U programu společnosti Shell zase porota chválila gamifikaci nudného procesu tankování. Princip byl jednoduchý: lidé rádi tankují do celých čísel. Aplikace tankujícího řidiče motivovala, aby v případě překročení svého cíle zkusil vyšší. A podle toho ho odměňovala.

Je zjevné, že úspěšné věrnostní programy musí být v neustálém kontaktu se zákazníkem. Jakkoliv banálně to zní, znamená to hlavně permanentní zákaznickou podporu, vstřícnost a hlavně neustálé motivování zákazníka k další interakci.

A to taky znamená, že úspěšné projekty se neobejdou bez využívání datové analytiky a hlavně personalizovaných nabídek. Tedy nabídek šitých skutečně na míru každému zákazníkovi.

To je budoucnost věrnostních programů, tak jak jsme ji letos mohli vidět v Londýně. A kdo to nepochopí, je odsouzen k neúspěchu.

Autorka je odbornicí na věrnostní programy v agentuře Wunderman.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)