Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Pivo a festivaly patří k sobě

Podpora tuzemských festivalů hraje ve strategii Staropramenu dlouhodobou roli. Česká pivovarská dvojka se rozhodla podporovat hudbu zhruba před šesti lety. „Došlo nám, že sport podporovat nemůžeme, protože ho převzala konkurence. Vydali jsme se proto cestou podpory open-air festivalů a máme i všechny velké haly včetně pražské O2 areny,“ říká Jan Vošta, manažer eventů a sponzoringu ve společnosti Pivovary Staropramen.

Stovky tisíc za Rock for People

Vlajkovou lodí hudebního konceptu „Bav se Staropramenem“ je festival Rock for People. Pivovar podporuje i další velké akce, jako jsou například Votvírák, United Islands of Prague, Metronome nebo Hrady.CZ. Do jejich podpory investuje pivovar ročně desítky milionů korun, stovky tisíc pak proudí do podpory hradeckého festivalu Rock for People. „Naše spolupráce má dvě roviny. Jedna je čistě marketingová, naše loga se například objevují v reklamě. Za to posíláme festivalu stovky tisíc korun. O něco větší částku utratíme za technickou podporu na festivalu, máme 160 výčepů, mrazicí kamiony…“ vypočítává Vošta, který se o eventy stará ve Staropramenu už patnáct let. Pivovaru jde o to, mít s festivaly dlouhodobé kontrakty, smlouvy se podepisují alespoň na tři roky. Nový kontrakt s Rock for People podepsali zástupci Staropramenu letos na jaře.

Kolik se toho vypije? To nás nezajímá

Pivovar tvrdí, že na Rock for People mu nejde primárně o to, kolik piva se tam vytočí. Důležitá je prý hlavně jeho kvalita. „Děláme ročně stovky eventů a akcí, u kterých je důležité, kolik se toho vypije. A pak máme asi dvacet festivalů, jako je třeba Rock for People, kde nás zajímá hlavně to, jak se pivo pije, než kolik se ho vypije. Ekonomický efekt je dobrý, ale není na tomto typu festivalu tím nejhlavnějším,“ říká Vošta.

Reklama
ČEZ

Podpora pivovarů na hudebních festivalech je vidět na první pohled. Například logo Staropramenu bylo na Rock for People téměř všude, na stanech, na stagi a hlavně i na tričkách lidí, kteří pivo točí. „Do budoucna chceme do festivalů vstupovat jako přímý dodavatel piva, takže mezi pivovarem a festivalem budeme plnit i roli ‚catera‘. Budeme si všechno dělat sami, pivo budou točit námi proškolení lidé,“ vysvětluje na závěr Vošta s tím, že tenhle způsob si Staropramen vyzkoušel například na letošním Votvíráku v Milovicích.

Na Staropramen stagi vystoupila třeba švédská rocková kapela Royal Republic.
Foto: Petr Klapper pro Rock For People

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)