Pečivo tvoří pravidelnou součást nákupního košíku pro 3/4 internetové populace a pouze necelé půl procento se jeho nákupu zcela vyhýbá. Nepřekvapí, že i pečivo častěji nakupují ženy. Téměř všichni spotřebitelé čas od času koupí i pečivo sladké, zhruba 2/3 nejméně jednou týdně.
Ačkoliv je bílé pečivo stále nejčastější volbou a 15 % dotázaných nakupuje výhradně tento druh, na scénu se dostávají i jiná – jako například pečivo celozrnné nebo bezlepkové. Po celozrnném pečivu vždy sáhne 7 % kupujících a dalších 45 % ho nakupuje často. Nejčastěji uváděnými důvody je prospěšnost pro zdraví a zažívání („je to dietnější“) a lepší chuťové vlastnosti. Bezlepkové pečivo se těší mnohem menší oblibě, alespoň občas ho kupuje zhruba pětina, výhradně pouze necelá 2 %. Důvody jsou podobné jako u pečiva celozrnného – zdraví a chuť, navíc se přidávají také zdravotní problémy, ty uvádí téměř pětina kupujících tohoto druhu pečiva.
Kromě pečiva z nejvíce oblíbené mouky pšeničné kupujeme i pečivo žitné (23 % často) nebo z mouky špaldové (často 9 %).
Nejčastějším nákupním místem pečiva je supermarket, následuje přímo pekárna a dále jiné menší prodejny. Téměř 80 % kupujících je ochotných si za kvalitnější pečivo připlatit (častěji ženy a lidé s vysokoškolským vzděláním).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.