Pečivo z bílé mouky stále vede

Pečivo tvoří pravidelnou součást nákupního košíku pro 3/4 internetové populace a pouze necelé půl procento se jeho nákupu zcela vyhýbá. Nepřekvapí, že i pečivo častěji nakupují ženy. Téměř všichni spotřebitelé čas od času koupí i pečivo sladké, zhruba 2/3 nejméně jednou týdně.

Ačkoliv je bílé pečivo stále nejčastější volbou a 15 % dotázaných nakupuje výhradně tento druh, na scénu se dostávají i jiná – jako například pečivo celozrnné nebo bezlepkové. Po celozrnném pečivu vždy sáhne 7 % kupujících a dalších 45 % ho nakupuje často. Nejčastěji uváděnými důvody je prospěšnost pro zdraví a zažívání („je to dietnější“) a lepší chuťové vlastnosti. Bezlepkové pečivo se těší mnohem menší oblibě, alespoň občas ho kupuje zhruba pětina, výhradně pouze necelá 2 %. Důvody jsou podobné jako u pečiva celozrnného – zdraví a chuť, navíc se přidávají také zdravotní problémy, ty uvádí téměř pětina kupujících tohoto druhu pečiva.

Kromě pečiva z nejvíce oblíbené mouky pšeničné kupujeme i pečivo žitné (23 % často) nebo z mouky špaldové (často 9 %).

Nejčastějším nákupním místem pečiva je supermarket, následuje přímo pekárna a dále jiné menší prodejny. Téměř 80 % kupujících je ochotných si za kvalitnější pečivo připlatit (častěji ženy a lidé s vysokoškolským vzděláním).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)