Letní retro se protáhne až do podzimu

To je ale smůla, vypršel časový limit a soutěžící zůstává uvězněný v místnosti s úkolem. Paklíči, odveď ho do vězení. Pamatujete? Tohle jsme slýchali ve vysílání České televize už někdy v roce 1992, když zařadila do programu Klíče od pevnosti Boyard. Celkem oblíbená soutěž se pak udržela ve vysílání Novy a slovenská Markíza dokonce poslala do Francie vlastní soutěžící. V roce 1998. Po osmnácti letech koncept opráší stanice Prima a na francouzskou pevnost posílá zápasit české celebrity.

Celá společnost jede na retrovlně a televize evidentně nezůstávají stranou. Liší se jen tím, jak hluboko do minulosti sahají. Televizi Nova se hodil starý dobrý Milionář (formát z roku 1998) i akční Robinsonův ostrov, žhavá novinka roku 2000. Už zmíněná Markíza chystá adaptaci amerického formátu Kolo štěstí, tedy soutěže s hádáním písmenek v ukrytých větách a slovech, která loni oslavila krásných čtyřicet let od premiéry. Chybí jen návrat Her bez hranic a Stop Xapatanu. RTL by možná levně prodala i licenci na trochu škádlivé erotiky s Tutti Frutti.

Nezasloužily by si současné generace televizních diváků taky nějaké původní moderní soutěžní formáty, a ne jen recyklaci uleželých nápadů?

Klidné léto přeje

Filip Rožánek
šéfredaktor

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].

Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk