Nejvyšší česká fotbalová soutěž má nečekaně velké problémy se sponzory, upozornily Hospodářské noviny. Miroslav Pelta po odchodu společnosti Synot doposud nedokázal sehnat generálního sponzora ligy.
Nejnověji navíc přišel o automobilku Hyundai, která zapůjčovala osobní vozy jednotlivým klubům. „Nově se chceme soustředit jenom na reprezentaci, která je pro nás dlouhodobým partnerem. Tam i nadále zůstáváme oficiálním partnerem,“ potvrdil Miloš Adámek, mluvčí českého zastoupení korejské automobilky Hyundai.
Neexistující čínský partner
Pelta v červnu pod tlakem v televizi zbrkle oznámil, že novým generálním sponzorem bude jakási čínská firma: „Jsme v podstatě v závěrečném jednání o tom, kdo se stane partnerem naší ligy.“
Rychle se ukázalo, že nikdo takový vůbec neexistuje. Pelta minulý týden na dotazy Hospodářských novin, jak je daleko s hledáním sponzorů, nereagoval. Naposledy prohlásil, že pokud nebude mít v ruce smlouvu na ligu v pátek 29. července, bude to považovat za osobní selhání.
Český fotbal se poslední roky potýká s vlnami odlivu sponzorů. Největší ranou bylo rozhodnutí Plzeňského Prazdroje, který po kritice fotbalových poměrů stáhl v roce 2014 svou značku Gambrinus z ligy.
Už tehdy se fotbaloví šéfové marně snažili domluvit se Škodou Auto, aby se zhostila role titulárního sponzora ligy. Tím se pak za 60 milionů korun ročně stal loterijní holding Synot podnikatele a senátora Ivo Valenty. Jenže ani ten ve fotbale dlouho nevydržel, naštvaně se stáhl okamžitě poté, co letos parlament zvýšil zdanění jeho hazardního byznysu.
Mladoboleslavská automobilka také podle všeho nechce nahradit Hyundai coby dodavatele aut pro prvoligové kluby, tedy v pozici automobilového partnera ligy. Vstup Škody Auto do tuzemského fotbalu by byl ostatně překvapivý, protože automobilka doposud svou značku spojovala s jinými sporty: hokejem, cyklistikou a motosportem. Ve fotbalu se omezuje jen na podporu klubu v Mladé Boleslavi.