Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Armáda bojuje za lepší image, spot se objeví před každým promítáním Anthropoidu

Diváci, kteří se na podzim vydají do kina na film Anthropoid, uvidí atentát na Heydricha dvakrát. V delší podobě to bude očekávaný snímek amerického režiséra Seana Ellise. V té kratší spot ministerstva obrany.

Ve třiceti sekundách by měl před každým promítáním Anthropoidu ukázat záběry z filmu spolu s výpovědí posledního žijícího parašutisty z odboje generála Klemeše. Na jeho konkrétní podobě se v současnosti pracuje. Spot je součástí desetimilionového balíčku, jímž ministerstvo obrany podpořilo koprodukční snímek. Mimoto se jeho logo objeví ještě na plakátech, webových stránkách a dalších materiálech. Vše za účelem propagace práce ministerstva a armády ČR.

Poprvé na nákupech

Anthropoid není první film, do kterého se ministerstvo obrany zapojilo jako partner i poradce. V minulých letech se finanční podpory výměnou za propagaci a spolupráci dostalo třem snímkům s válečnou tematikou – Tobruku, Lidicím a Nickyho rodině. Anthropoid je ale jediný, který kromě loga na promomateriálech a cesty za vojáky třeba do Afghánistánu (o kterou už podle producenta Davida Ondříčka projevil zájem režisér i několik herců) dostane od armády pozornost navíc. Jednak v podobě užší spolupráce s Vojenským historickým ústavem, který se zapojil do natáčení a jenž dostane část rekvizit i samotného snímku, aby je mohl ukazovat a promítat ve své expozici. A jednak v podobě zmiňovaného spotu, na kterém pracuje stejná produkční společnost jako na filmu – Lucky Man Films.

Reklama
ČEZ

„Chceme připomenout, že naši vojáci byli a jsou hrdinové, přiblížit tento vzkaz lidem a vzbudit případně i jejich zájem o službu v armádě,“ říká poradce ministra obrany Jakub Zykmund.

Právě nábor jako důvod propagace do budoucna možná vystoupí do popředí ještě víc. V současnosti má armáda rekrutů dost, podle ředitele odboru komunikace Jana Pejška však očekává, že v nejbližších letech o ně bude muset zápasit s hasiči, policisty nebo vězeňskou službou, kteří plánují taky nabírat.

Způsobem, jak nezapadnout, je propagovat se. Vojáky tak letos bylo vidět vůbec poprvé v nákupním centru na dni s armádou nebo ve školách, kde dětem v rámci programu POKOS (Příprava občanů k obraně státu) ukazovali protichemické obleky či první pomoc. Nábor však není jediným důvodem. Podle Pejška i Zykmunda pomáhá osobní kontakt s vojáky obrazu armády. „Armáda má velkou důvěru kvůli pomoci při povodních, ale i díky tomu, že ji lidé vidí. Třeba v obchodním centru, kde pochopí, že vojáci jsou normální,“ říká Pejšek.

Docusoap z Vyškova

V následujícím roce uvidí lidé vojáky ještě častěji, a přímo ve vlastních obývácích. Od letošního září začne Česká televize natáčet armádní magazín, který koncem května ohlásil ministr obrany Martin Stropnický. Dvanáct dílů by se na obrazovky mělo dostat na podzim příštího roku. Ještě víc by diváky mohl zaujmout pořad Provedu: Přijímač, který Jakub Zykmund označuje jako docusoap, tedy kombinaci dokumentu a seriálu. V něm budou kamery veřejnoprávní televize sledovat účastníky tříměsíčního kurzu základní přípravy ve Vyškově.

Za to, že se armáda snaží pracovat na svém veřejném obrazu, vděčí lepší finanční situaci (i když třeba Provedu je projektem České televize a OC Flora nabídlo možnost armádního dne ministerstvu samo) a ochotě seshora. „Už před Martinem Stropnickým, ale zejména za něj, bylo vedení nakloněné armádu propagovat nejvíc, co to jde,“ vysvětluje Pejšek. Tato změna pro ředitele odboru komunikace znamená třeba možnost využít placených příspěvků na Facebooku, které by zasáhly i publikum mimo skupinu současných fanoušků, nebo volnou ruku pro sítě jako Instagram.

Touha armády být vidět ji dokonce táhne mimo její zvyklosti a možná trochu i mimo komfortní zónu. Při natáčení Provedu letos na jaře štáby České televize snímaly vybrané hrdiny během výcviku i o víkendech doma. Co se během nich zejména v soukromí odehrálo, bude překvapením i pro samotné ministerstvo. „Váhali jsme nad tím. V kasárnách máme věci pod kontrolou, ale co se děje v rodinách, přesně nevíme,“ říká Michal Abrhám, který má na ministerstvu na starosti PR. „Ale právě proto, že chceme armádu propagovat, jsme do toho šli.“

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)