Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

9. Volební kampaně už „jen“ do 90 milionů korun

Maximálně 90 milionů korun na kampaň do Poslanecké sněmovny, sedm milionů na kraj pro krajské volby a úřad, který to všechno pohlídá. Tak vypadá návrh určující limity pro volební kampaně, který schválila na konci června Poslanecká sněmovna. Návrh musí ještě podepsat senátoři a prezident. Pokud projde, dotkne se i jejich nástupců. Kromě limitů pro strany totiž návrh stanovuje i limity pro individuální kandidáty. Kampaň na post senátora se bude muset vejít do 2,5 milionu, kandidát na prezidenta si bude muset vystačit s 50 miliony korun. Dodržováním stanovených limitů se bude zabývat nový Úřad pro kontrolu hospodaření politických stran, který by měl sídlit v Brně. Nadcházejících krajských voleb se limity kampaní ještě nedotknou, očekává se ale, že v budoucnu dopadnou na strany s největšími rozpočty. Drtivá většina politických uskupení v posledních sněmovních volbách v roce 2013 totiž částku 90 milionů nepřekročila. Dvě vítězné partaje, ČSSD a ANO, do voleb investovaly 87 a 111 milionů korun.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)