2. Spojení velkých značek: Avast koupí rivala AVG

Česká antivirová společnost Avast Software kupuje AVG Technologies, firmu původně založenou v Brně, která teď sídlí v Amsterdamu. Za svého konkurenta dá 1,3 miliardy dolarů (v přepočtu téměř 32 miliard korun). Vznikne tak antivirový gigant, jehož celosvětový počet uživatelů přesáhne 400 milionů. Z hlediska tržeb je AVG větší než Avast, který loni utržil 6,3 miliardy korun, zatímco u AVG to bylo 10,4 miliardy. „S konkrétní nabídkou jsme přišli před sedmi týdny, ale o spojení jsme mluvili posledních pět nebo šest let,“ řekl Hospodářským novinám ředitel společnosti Avast Vincent Steckler. „Za rozvoj českých antivirů může to, že zdejší firmy nabízely svá řešení primárně zdarma a zvláště v Americe si jich nikdo příliš nevšímal, dokud nevyrostly,“ míní Steckler.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

fenomen
sparta_kybersikana
nový web-otvírák

MAM Exkluzivně v časopise

Monika Jančová, Orea
Fenomén
Fenomén
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay