Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Veletrh Drupa ovládly 3D tiskárny

Každé čtyři roky se v Düsseldorfu koná obří veletrh Drupa, na kterém se představují novinky a trendy mezi tiskovými službami. Letošní ročník potvrdil, že 3D tisk už není záležitostí garážových nadšenců, ale regulérním byznysem i pro největší světové dodavatele tiskových řešení, jako jsou Canon nebo Kodak.

Konec drsných povrchů

Kodak se nedávno domluvil na spolupráci se společností Carbon a obě firmy společně vytvořily 3D tiskárnu M1. Od jiných přístrojů na trhu se liší použitím technologie CLIP, která zjednodušeně řečeno zajistí, že vytištěné objekty mají hladký povrch (běžně bývají na omak hrubé). Role Kodaku je ve vyvíjení speciálních pryskyřic, kterými přístroj tiskne.

Právě ukázkové výrobky, které vznikly na stroji M1, přitáhly vůbec největší pozornost návštěvníků ze všech produktových novinek Kodaku. Zájem byl i o 3D tiskárny americké společnosti 3D Systems, jejichž celosvětové distribuce se ujal Canon.

Reklama
ČEZ

Účast na veletrhu si chválí také izraelský výrobce tiskáren Massivit, jehož specializací jsou velkoplošné přístroje pro 3D tisk. Sotva výstava začala, uzavřel tři objednávky na své obří tiskárny. V těch se dá vytvořit třeba i socha a vytištění objektu o velikosti 35 cm zabere jednu hodinu. Firma pro tyto účely vyvinula speciální polymerní gel, který ztvrdne po ozáření ultrafialovým světlem.

Svou první 3D tiskárnu pro koncové zákazníky chce ještě na konci letošního roku, případně začátkem příštího, uvést na trh také společnost Mimaki. Japonská značka je dosud známá hlavně jako dodavatel plotrů a širokoformátových inkoustových tiskáren. Objednávky na 3D tisk dosud vyřizovala ve svých kapacitách a klientům dodávala jen hotové výrobky.

Rozvoj obchodních příležitostí vycítil i tradiční výrobce tiskových hlav pro inkoustové tiskárny, britský Xaar, který se zaměří na tekuté směsi pro 3D tisk a oznámil záměr snížit náklady na vytištění jednoho objektu.

Izraelské tiskárny jsou dimenzované na tisk velkých objektů, ať už je to reklamní poutač v podobě sušenky nebo třeba socha.
Foto: Drupa

3D výrobky z tiskárny M1 se od ostatních liší svým hladkým povrchem.
Foto: Drupa

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)