Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V ÉTERU

Rebranding u rádií probíhá zpravidla tehdy, pokud se stávající značce nedaří. Slovo „zpravidla“ používáme záměrně, protože i v tomto případě je možné vystopovat výjimky.

Možná by bylo jednodušší jmenovat rádia, která od svého vzniku neměnila identitu: namátkou Radio Haná, Rádio Krokodýl, Radio Beat nebo Radio 1.

Naopak přeborníků v počtu rebrandingů je na českém trhu několik. Snad největší počet změn vystopujeme u Rádia Bonton. Hudební formát se přeléval od popu, dance, alternativního pop-rocku po nynější českou hudbu. Upraven byl několikrát i samotný název (pamatujete ještě na značku Bonton Rádio DeeJay?). Ačkoliv má dnes Rádio Bonton výrazné pokrytí ve značné části Čech, poslechovost je prakticky stejná jako v době koncentrace na hlavní město.

Reklama
ČEZ

Podobné osudy potkaly řadu rádií seskupených do tzv. rozhlasových rodin. Za všechny jmenujme Hitrádio Magic Brno: původní AZ Rádio hrálo rockovou hudbu, pak bylo sloučeno do sítě Hitrádií. Další přejmenování ho nejspíš čeká na přelomu pololetí (na Hitrádio City), protože stávající název je poměrně komplikovaný. Zásadní změny formátu ale nelze očekávat. Změnu ještě musí schválit RRTV. Úprava názvu nabádá k úvahám, zda rebrandingem neprojde i pražské radio City 93,7 FM. Dle našich zjištění se o změně jedná, nicméně definitivní rozhodnutí nepadlo. Pro úplnost dodejme, že podobné úvahy se objevily už před pěti lety.

Manévry se změnou identity sledujeme rovněž u našich východních sousedů. Slovenské Rádio Jemné oslavilo v květnu desáté narozeniny. Původně servírovala stanice pomalejší písničky a nesla název „Rádio Jemné melódie“, před dvěma roky se ale mírně odklonila od ženského publika.

Asi největší kampaň přinesla slovenská Europa 2, claim „hudebná revolúcia“ se nesl éterem několik dnů a vše vyvrcholilo 12. prosince 2009 ve 12.12. Poslední skladbou původně poprockového Rádia Okey byla píseň „The Final Countdown“ od skupiny Europe. Krátce před startem Europy 2 se ozýval tlukot srdce. Změny přinesly vyšší čísla poslechovosti.

Do českého éteru se brzy vrátí značka Hey. Před třemi lety skončila a nahradilo ji Rádio Signál, resp. Radio Beat (skupiny Radio United Services). Teď se jí chce ujmout provozovatel Rádia Sázava, které vysílá na patnácti frekvencích. Protože je dnes ke slyšení i mimo svou původní domovinu (například Frýdek-Místek, Brno či Znojmo), zažádal majitel Miroslav Pýcha o nový název „Hey Rádio“, zdůrazňující „nelokální“, resp. „nadregionální“ působení.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)