Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tričko, balonek a samopal k tomu

Děti s balonky, vlaječky, trička s potisky a fotostěna, u níž si lze udělat obrázek na památku. Vše běžná součást oslav Dne vítězství v Rusku, kterou letos nabízel i bílý stánek v moskevském Gorkého parku. S drobným detailem – na bílých baloncích, stejně jako na vlaječkách a tričkách se skvělo logo výrobce zbraní Kalašnikov.

U fotostěny se Rusové dokonce mohli vyfotit s maketami zbraní, jež podnik vyrábí. A pokud svou fotku s kalašnikovem sdíleli na sociálních sítích, čekala je odměna. Třeba fotku Olesji Perčikové v modré minisukni s rudou rtěnkou a útočnou puškou v ruce koncern odměnil maketou zbraně AK-103, jež dokáže věrně imitovat zvuk své předlohy.

Ozbrojený módní guru

Všechna tahle sláva je součástí snahy největšího ruského výrobce zbraní dostat se do širšího povědomí běžných zákazníků v Rusku i jinde. Firma už několik let zápasí s naplněností tradičního armádního trhu, který čerpá jak z výdrže starších kalašnikovů, tak ze šikovnosti čínských napodobitelů. Tenhle problém chtěla zbrojařská společnost donedávna vyřešit expanzí na americký trh, kde volnější zákony pro vlastnictví zbraní nebrání jejich prodeji tolik jako v Evropě. Jenže v březnu 2014 zhatily cestu do Států sankce uvalené na ruské firmy po invazi na Ukrajinu a Kalašnikov musel otočit.

Reklama
ČEZ

Společnost ještě v prosinci téhož roku představila dvě nové značky – Bajkal pro myslivce a Ižmaš pro sport – a začala své sociální sítě a firemní stránky naplňovat fotkami z nejrůznějších akcí.

Objevila se trička s charakteristickým „K“ a v září by měla být představena celá kolekce oblečení značky Kalašnikov. „Kalašnikov je globální značka, máme rozhodně právo si myslet, že o šaty a suvenýry s naším logem bude stejný zájem jako o náš hlavní produkt,“ cituje deník New York Times šéfa marketingu společnosti Vladimira Dmitrijeva. Podle deníku vykazuje značka známky zlepšení, těžko však říct, do jaké míry je to zásluhou změny marketingu a do jaké nízké ceny rublu a rozšíření portfolia o drony a motorové lodě.

Faktem ovšem zůstává, že Kalašnikov na prodej propagačních produktů a zejména oblečení spoléhá hodně. Do konce roku chce společnost otevřít v Rusku 41 prodejen se zbraněmi a oblečením a do roku 2020 by měly obě kategorie tvořit 80 procent zisků koncernu.

Autor nejlepší fotky se zbraní získá maketu útočné pušky i se zvukovými efekty. Všechno pro zalíbení se běžnému ruskému zákazníkovi.
Foto: Kalašnikov

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)