O nákup nebo pronájem nemovitosti se v posledním půlroce zajímala třetina internetové populace. O nákup má zájem 22 % respondentů, a to spíše vysokoškoláci a obyvatelé velkoměst. O pronájem 13 % dotázaných, spíše mladší respondenti a opět lidé z velkoměst. Největší zájem je o byty (17 %). Desetina (13 %) by si ráda pronajala nebo koupila rodinný dům, častěji muži. O chatu či chalupu má zájem 5 % populace. Při hledání odpovídajících nabídek nemovitostí je pro zájemce nejdůležitější internet. Téměř čtvrtina populace (23 %) hledá nabídky na internetu (Sreality, Reality.cz, Bezrealitky.cz, Reality.idnes, Remax, Bazoš, Annonce, Realcity nebo facebookové skupiny). Desetina se ptá známých či rodiny a 8 % sleduje inzerci pronájmů a nemovitostí v tištěných médiích. Nejvíce respondentů by doporučilo sledovat inzerci či nabídky. V dalším pořadí se osvědčilo kontaktovat makléře nebo realitní kanceláře. Zájemci, kteří při hledání pronájmu či koupi nemovitosti neoslovili zprostředkovatele, jako důvod nejčastěji uváděli, že si bydlení dokážou vybrat sami (45 %). Dvě pětiny (37 %) se domnívají, že je to zbytečně drahé, a čtvrtina (25 %) nemá důvěru (spíše vysokoškoláci).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.