Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Třetina on-line populace řeší bydlení

O nákup nebo pronájem nemovitosti se v posledním půlroce zajímala třetina internetové populace. O nákup má zájem 22 % respondentů, a to spíše vysokoškoláci a obyvatelé velkoměst. O pronájem 13 % dotázaných, spíše mladší respondenti a opět lidé z velkoměst. Největší zájem je o byty (17 %). Desetina (13 %) by si ráda pronajala nebo koupila rodinný dům, častěji muži. O chatu či chalupu má zájem 5 % populace. Při hledání odpovídajících nabídek nemovitostí je pro zájemce nejdůležitější internet. Téměř čtvrtina populace (23 %) hledá nabídky na internetu (Sreality, Reality.cz, Bezrealitky.cz, Reality.idnes, Remax, Bazoš, Annonce, Realcity nebo facebookové skupiny). Desetina se ptá známých či rodiny a 8 % sleduje inzerci pronájmů a nemovitostí v tištěných médiích. Nejvíce respondentů by doporučilo sledovat inzerci či nabídky. V dalším pořadí se osvědčilo kontaktovat makléře nebo realitní kanceláře. Zájemci, kteří při hledání pronájmu či koupi nemovitosti neoslovili zprostředkovatele, jako důvod nejčastěji uváděli, že si bydlení dokážou vybrat sami (45 %). Dvě pětiny (37 %) se domnívají, že je to zbytečně drahé, a čtvrtina (25 %) nemá důvěru (spíše vysokoškoláci).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)