Třetina on-line populace řeší bydlení

O nákup nebo pronájem nemovitosti se v posledním půlroce zajímala třetina internetové populace. O nákup má zájem 22 % respondentů, a to spíše vysokoškoláci a obyvatelé velkoměst. O pronájem 13 % dotázaných, spíše mladší respondenti a opět lidé z velkoměst. Největší zájem je o byty (17 %). Desetina (13 %) by si ráda pronajala nebo koupila rodinný dům, častěji muži. O chatu či chalupu má zájem 5 % populace. Při hledání odpovídajících nabídek nemovitostí je pro zájemce nejdůležitější internet. Téměř čtvrtina populace (23 %) hledá nabídky na internetu (Sreality, Reality.cz, Bezrealitky.cz, Reality.idnes, Remax, Bazoš, Annonce, Realcity nebo facebookové skupiny). Desetina se ptá známých či rodiny a 8 % sleduje inzerci pronájmů a nemovitostí v tištěných médiích. Nejvíce respondentů by doporučilo sledovat inzerci či nabídky. V dalším pořadí se osvědčilo kontaktovat makléře nebo realitní kanceláře. Zájemci, kteří při hledání pronájmu či koupi nemovitosti neoslovili zprostředkovatele, jako důvod nejčastěji uváděli, že si bydlení dokážou vybrat sami (45 %). Dvě pětiny (37 %) se domnívají, že je to zbytečně drahé, a čtvrtina (25 %) nemá důvěru (spíše vysokoškoláci).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)